مقاله

آهنگ مراسم‌ها بخش سوم

عکس: بادران

نوشته: جی.ام. امرت (J.M. Emmert)

     
مراسم‌ها و گردهمایی‌ها برای فروش مستقیم اهمیت زیادی دارند. هر شرکت از جلسات کوچک و محلی گرفته تا کنوانسیون‌های عظیم ملی یا جهانی، آهنگ خاص خود را در برپایی این مراسم‌ها دارد که این ریتم و آهنگ محرکی برای بهره‌وری در طول سال کاری است. این طرح و برنامه اگر درست اجرا شود، کمک می‌کند تا مراسم‌های برگزار شده نوعی آموزش برای مشتریان بالقوه بوده و به نوعی به چشم انداز شرکت و برند سیستماتیک تبدیل گردد و انتظارات و پیش‌بینی‌هایی ایجاد می‌کند که تارهای احساسی صاحبان کسب و کار‌هایی که به دنبال جذب آنها به سیستم هستیم را به ارتعاش در می‌آورد.

  همکاری با مدیریت منطقه‌ای:
برای اینکه یک استراتژی برگزاری مراسم در منطقه‌ای واقعاً موفق شود باید بین شرکت و رهبران منطقه‌ای آن مشارکت و همکاری قوی وجود داشته باشد. در حالی که برنامه ریزی و اجرای گردهمایی‌های ملی و جهانی و اجتماعات رهبران جزئی از وظایف مدیران شرکت‌های بزرگ است، این رهبران منطقه‌ای هستند که به طور معمول اجرای برنامه‌های محلی و منطقه‌‌ای به منظور افزایش جذب افراد جدید و بالا بردن عملکرد فروش مشاوران یا توزیع کنندگان را بر عهده دارند. این تعامل بین شرکت‌ها و مدیران منطقه‌ای در تعیین محل و موضوع تمرکز مراسم برگزار شده اهمیت زیادی دارد.

این مسئله در مورد شرکت ورد ونچرز (World Ventures) که یک شرکت گردشگری جهانی واقع در پلانو ایالت تگزاس است مصداق بارزی پیدا کرده است. چرخه مراسم مهم این شرکت از ماه ژانویه  با رویدادی آغاز می‌شود به نام «کسب و کار خود را به حرکت وادارید». این مراسم که معمولاً در هفته‌های اول یا دوم ماه برگزار می‌شود، در سراسر منطقه 29 بازار شرکت برگزار گردیده و حضور چیزی در حدود 15,000 تا 20,000 نفر از سراسر ایالات متحده و جمعیت زیادی دیگری از سراسر آسیا،‌ آفریقای جنوبی، استرالیا و اروپا در آن شرکت می‌کنند. در ماه آوریل مشارکت کنندگان بین‌المللی ورد ونچرز یک کنوانسیون بین‌المللی برگزار می‌نمایند که در آن گزارش مدیران مبنی بر فعالیت‌های انجام گرفته در طول سال مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. نیمه دوم سال و در ماه‌های ژوئن/ژوئیه این شرکت شاهد مراسم دیگری به نام کمپ آشنایی برای رهبران برتر است، و رویداد تجاری دیگری به نام «دیدار از حاشیه» برگزار می‌گردد که محبوبترین رویداد شرکت حساب می‌شود و این آخری پر است از الهام‌ و انگیزه بخشی به یکدیگر.

«برخی از رهبران ارشد من در سراسر جهان در انتخاب محل‌هایی که در آنها رشد سریعی اتفاق افتاده به من کمک می‌کنند. آنها هستند که یاد می‌دهند چه باید بکنیم، کجا برویم، جشن‌ها و مراسم در چطور برگزار کنیم  و مراسم معارفه یک به یک و دو به یک و نیز چگونگی کمک به مردم برای رزرو سفر‌های رویایی‌شان چطور باید انجام شود».

دن استامن ،مدیر عامل ورد ونچرز:
به گفته دن استامن (Dan Stammen)، مدیر عامل ورد ونچرز، علیرغم این موضوع  بخش اعظم تقویم مراسم شرکت ورد ونچرز پر از گردهمایی‌های منطقه‌ای است و زمانبندی و برنامه ریزی این فعالیت‌ها نیازمند همکاری بین مدیران شرکت‌های بزرگ و رهبران منطقه‌ای آنهاست. استامن می گوید، «برخی از رهبران ارشد من در سراسر جهان در انتخاب محل برگزاری مراسم به من کمک می‌کنند». «سپس ما انتخاب آنها را با اعداد و ارقام و داده‌هایی که در شرکت استخراج می‌کنیم به تایید می‌رسانیم. سپس تقویمی تهیه می‌کنیم تا مربیان آموزشی مان در سراسر دنیا به صورت چرخشی حرکت کنند در نتیجه هرگز در یک بازار یک مربی دوبار دوره آموزشی برگزار نمی‌کند».
این جلسات منطقه‌ای در فوریه، مارس، مه و اوت برگزار می‌شوند. تعداد نفرات شرکت‌کننده در این جلسات بین 300 تا 2000 نفر متغیر است و تمرکز مطالب ارائه شده حول محور نحوه پیاده سازی کسب و کار می‌چرخد. استامن می گوید: «آنها هستند که تعیین می‌کنند چکار بکنیم، کجا برویم، مسافران شرکت کننده‌مان را برای سفر کجا ببریم، معارفه‌های یک به یک و دو به یک را چطور انجام بدهیم و چکاری انجام دهیم تا مردم راحت‌ها  بتوانند سفر رویایی‌شان را برنامه‌ریزی و رزرو کنند». در یک روز مشخص می‌توان در حدود 25 تا 30 نشست منطقه‌ای در بازار ایالات متحده برگزار کرد. استامن می گوید، «ایده کلی این است که ما گردهمایی آموزشی و تمرینی منطقه‌ای خودمان را به طور همزمان و در اولین شنبه ماه فوریه جوری برگزار کنیم  که همه بتوانند  تا حداکثر 5 تا 7 ساعت رانندگی در آن حضور پیدا کنند».
درعین حالی که جلسات فوق العاده شنبه‌ها توسط مدیران و رهبران منطقه‌ای هدایت می‌شود مدیریان و رهبران شرکت هم در این زمینه با آنها همکاری می‌کنند تا نتیجه کار به موفقیت نزدیک گردد. تنها شرط لازم برای به دست آوردن حمایت شرکت این است که مراسم حداقل باید 300 نفر شرکت‌کننده داشته باشد. به محض اینکه این هدف به دست آمد، شرکت در زمینه یافتن مربیان مناسب، برگزاری گردهمایی و تامین اقلام قابل فروش به کمک رهبران منطقه‌ای خواهد آمد. استامن اضافه می‌کند، «ما لوازم کمکی برای فروش را در این مراسم ارائه می‌دهیم، لوازمی که بر روی سایت به فروش می‌رسند و باید گفت علاوه بر این ایده‌ها و کمک‌ها ارائه شده، دی وی دی‌‌ها، بروشور‌ها و برخی از مجلات گشت و سفر هم به شرکت کنندگان اعطا می‌شود که فرصت مناسب کسب و کار را معرفی می‌کنند». او می گوید، «دلمان می‌خواهد وقتی مردم از مراسم خارج می شوند دست پر بروند و بهترین چیزهایی که داریم به آنها هدیه کرده باشیم».
«با برقراری ارتباط بین رهبران و تیم‌های فروش در نقاط مختلف و در طول سال، قادریم دوباره انرژی و علاقه را در وجودشان بدمیم و دوره‌های آموزشی محصولات، دوره‌های مربیگری و نحوه راه اندازی کسب و کار به آنها ارائه کنیم و به این ترتیب کسب و کارشان را به قله هدف برسانیم».

- مارک پن‌تیکاست، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ایت ورکز!
در پرینسس هاوس رهبران منطقه‌ای به طور معمول خود اداره جلسات منطقه‌شان را بر عهده دارند و شرکت تنها ارائه کننده ابزار و لوازم برگزاری آن است،ابزار و لوازمی که  شامل فیلم‌هایی با قابلیت شخصی‌سازی شدن و فایل‌های قابل ارائه پاورپوینت، سنجاق‌ها و نشان‌هایی برای شناسایی اعضا، و اسناد متنی و آموزشی شرکتی می‌شوند. با این حال، شرکت سرمایه گذاری در راه های مبتکرانه برای تسهیل ارتباطات در تمام سطوح سازمان. پرینسس هاوس دارای وضعیت منحصر به فردی است که در آن نیروهای فروش این شرکت عمدتا در بازار مناطق و کشور‌های اسپانیایی زبان حضور دارند. شرکت برای اطمینان از برقراری ارتباط با منطقه مورد نظر ابزار‌ها و لوازم خود را به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی تهیه می‌کند. نوربرت براون (Norbert Brown)، مدیر ارتباطات این شرکت می‌گوید، «ما به جای ترجمه به اینکار می‌گوییم تدارک دو زبانه». «در میان کارکنان‌مان نویسندگانی داریم که به زبان اسپانیایی می‌نویسند و اینها مطالب انگلیسی را گرفته و آن را به زبان اسپانیولی باز نویسی می‌کنند به نحوی که از نظر فرهنگی متناسب مخاطبانی باشد هدف ما هستند.»
فروشندگان علاوه بر استفاده از ابزار‌های کمکی فروش برای ازدیاد فروش منطقه‌ای‌شان، از قدرت فن آوری برای برقراری ارتباط با مردم این مناطق هم استفاده می‌کنند. مثلاً شرکت نو اسکین برای داشتن دسترسی به مناطق مورد نظر از اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده می‌کند و گاهی اوقات با استفاده از ابزار‌های صدا و سیمای منطقه‌ای اخبار مراسم برگزار شده را پخش می‌نمایند. در حال حاضر مدیران نوع جدیدی از مراسم را در دست بررسی دارند که پیش از این هرگز مورد استفاده قرار نگرفته است. ناپیرسکی می گوید، «ما از قابلیت تولید تلویزیون در درجه اول برای برگزاری مراسم خود به شیوه مجازی استفاده می‌کنیم». «ما در همین لحظه سعی کرده‌ایم این مفهوم را در جنوب شرقی آسیا هم آزمایش کنیم و قصد داریم آن را در آینده در این منطقه پیاده کنیم».
هر چند یک مراسم زنده معمولی قادر به جذب 8,000 نفر است، به اعتقاد ناپیرسکی  پلت فرم جدید خواهد توانست امکان تماشای آنلاین بیش از 20،000 نفر را فراهم کند. با این حال، چنین فن آوری مزایا و معایب خود را  خواهد داشت. در عین حالی که این نوع پخش اجرای مراسم می‌تواند ضریب نفوذ نو اسکین را بالا ببرد، ارتباطات حسی و عاطفی موجود در یک مراسم زنده را از بین خواهد برد. با این حال، ناپیرسکی با اعتماد به نفس معتقد است که زمینه استفاده از قابلیت‌های جدید در برگزاری مراسم جهانی بعدی شرکت روی غلتک اجرایی افتاده است و ترکیب مناسبی از دسترسی و اختلاط را فراهم خواهد نمود.

1 اظهار نظر

  1. مصطفی کاظم لو (22510019174)

    دوشنبه، 25 دي ماه 1396

    برای رای دادن به وبسایت \___ شرکت شبکه بادران گستران \___از طریق تلفن همراه می توانید کد ___3___33___20243___ را از طریق همراه اول شماره گیری کنید تا رای شما به این وبسایت ثبت شود ستاره 3 ستاره 33 ستاره 20243 مربع http://iwmf.ir/website/baadraan.ir بادرانی ها حماسه بیافرینید

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.