مقاله

اگر بالاسری‌هایتان راجع به بازاریابی آنلاین یا در بستر شبکه‌های مجازی نظر منفی و مخالف داشتند باید چکار کرد؟

عکس: بادران

    آیا بالاسری‌ شما در بازاریابی شبکه‌ای یا حامیتان مانع از این می شود که از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری مناسب جهت رشد و ترقی کسب و کارتان استفاده کنید؟

اگر جواب‌تان مثبت است احتمالاً حتی تلاش برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی یا اینترنت به عنوان راهی برای ایجاد و توسعه تیم بازاریابی شبکه‌ای‌تان را کاری عبث و وقت تلف کن تلقی می‌کنید.
من از سال 2009 تاکنون با موفقیت دارم از رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کارم استفاده می‌کنم و هرچند موافقم که تکنیک‌های بازاریابی سنتی هنوز کارایی خودشان را از دست نداده‌اند، با این حال امروزه دنیا ،دنیای دیجیتال و گوشی‌های هوشمند است و چشم پوشی از راه‌های بازاریابی جدیدی که می‌توانند به شما در رسیدن سریع‌تر به اهداف کسب و کار‌تان کمک کنند کار چندان درستی نیست.
در این نوشته قصد دارم به شما نشان دهم اگر بالاسری شما در بازاریابی شبکه‌ای یا مربی‌تان اعتقادی به کسب و کار بازاریابی آنلاین ندارد و شما را از آن منع می‌کند چه کار باید بکنید. همچنین تصمیم دارم چند نکته و راهنمایی ناب در اختیارتان قرار دهم  تا کمکی کرده باشم در راه به حداکثر رساندن تلاش‌های شما در راستای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای رشد کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای‌تان.

اگر بالاسری‌هایتان راجع به بازاریابی آنلاین یا در بستر شبکه‌های مجازی نظر منفی و مخالف داشتن باید چکار کرد؟
من در یکایک نوشته‌ها به دنبال این هستم که شما را مجهز به یک منبع قدرتمند رایگان کنم که بتوانید با بهره‌گیری از آن با سرعت هر چه تمام‌تر به اهداف کاریتان دست پیدا کنید. حال اگر بالاسری‌تان در مورد بازاریابی بوسیله رسانه‌های آنلاین یا اجتماعی  نظری منفی و مخالف داشت، چه باید کرد
در ضمن در این نوشتار راهی را با شما در میان می‌گذارم که خودم با استفاده از آن توانستم هر هفته 2 تا 5 نفر هم ‌تیمی جدید را جذب بازاریابی شبکه‌ای و کسب و کار خودم کنم.

همچنین چند تا توصیه قدرتمند و چند منبع ناب در اختیارتان قرار خواهم داد تا با بهره برداری از آنها بتوانید کسب و کارتان را به سرعت موشک به حرکت در آورید. ...
به نظر من خیلی عجیب است که این روز‌ها بالاسری در بازاریابی شبکه‌ای پیدا بشود که بخواهد در برابر استفاده از رسانه‌های اجتماعی به عنوان روشی برای ایجاد کسب و کار مقاومت و مخالفت کند.
همچنین کاملاً درک می‌کنم چه احساسی به فرد دست می‌دهد وقتی بالاسری فرد وی را سرزنش می‌کند بابت این‌که کلی هیجان داشته‌ و ایده‌هایش را در مورد این‌که چطور می‌خواهد از اینترنت به عنوان ابزاری برای کمک به ساخت و بنا نهادن یک تیم بازاریابی شبکه‌ای خوب استفاده کند و این موضوع را با دیگران هم به اشتراک گذاشته است.
بالاسری من فکر میکند این روش کارایی ندارد.
سال 2009 که برای اولین بار شروع به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای کردم یک کار تمام وقت داشتم و کار‌شغلی تمام وقت‌ام فرصت چندانی برای انجام کار‌های بازاریابی شبکه ای باقی نمی‌گذاشت.
این اتفاق باعث می‌شد همواره به دنبال راهی باشم برای تسهیل برنامه‌ریزی زمانی به نحوی که بتوانم به کارهای کسب و کارم هم رسیدگی کنم. می‌دانستم که باید از خودم خلاقیت و تدبیر نشان بدهم.
این موضوع همزمان شد به چرخش به سوی اینترنت و بالاخص رسانه‌های اجتماعی.
من افراد دیگری را دیدم که با موفقیت به استفاده از اینترنت به عنوان ابزاری برای یافتن افراد جدید و جذب آنها و ساختن تیم‌های‌شان روی آورده بودند و بنابراین با خودم فکر کردم، «حالا که این طوریه، چرا من نکنم!»
متوجه شدم که اگر دیگران توانسته‌اند در زمینه فعالیت‌های آنلاین به موفقیت دست پیدا کنند پس من هم می‌توانم.
در مورد اهداف‌تان سر‌سختانه بجنگید. اما در مورد روش‌ها انعطاف‌پذیر بودن بیشتر جواب می‌دهد.
اما همین که موضوع را به بالاسری خودم اطلاع دادم حتی حاضر نشد به ایده‌هایم گوش کند.به من گفت این کارها هیچ وقت جواب نمی‌دهد و باید به سیستم وفادار و پایبند باشم و هر چیزی خارج از سیستم کارآمد نخواهد بود. من هم به حرف او گوش نکردم (هر چند در بازاریابی شبکه‌ای همواره به حرف شنوی از بالاسری‌ها و رهبران با تجربه توصیه می‌کنیم ). می‌دانستم راه حل بهتری هم باید باشد.
می‌دانستم که به عنوان یک کارآفرین فرمان هدایت ماشین در دست من است، در نتیجه می‌توانم در رویکردم به بازاریابی نقشی تعیین کننده و فعال ایفا کنم، صرف نظر از آنچه که بالاسری‌ام به من می‌گوید.
واقعاً هم روش بهتر را پیدا کردم، یک روش موثرتر برای رشد کسب و کارم. به شما هم یاد خواهم داد در عملکردتان به همین شکل رفتار کنید. در واقع این آموزش را به صورت رایگان و خاص شما ،کنار گذاشته ام.

بالاسری بی مصرف نباشید.
رهبری به شیوه بالاسری‌های بی مصرف همیشه موجب خرابکاری می شود ...
در واقع خیلی هم خوشحالم که این خانم به من چنین چیزی گفت چون باعث شد یک درس خیلی مهم درباره رهبری یاد بگیرم.
اگر شما رهبر تیم‌تان باشید و نپذیرید که دست اعضای تیم را در فعالیت در قالب رسانه‌های اجتماعی باز بگذارید و به جای اینکار مدام سعی کنید آنها را محدود کنید به چارچوب و آموزه‌های سیستم خودتان، دیر یا زود از شما خسته شده و ترک‌تان خواهند کرد.
مردم به این دلیل به بازاریابی شبکه‌ای روی می‌آورند که مزه آزادی شغلی را بچشند، در نتیجه محدود و محصور کردن آنها در چارچوب‌ها یک نوع بازاریابی معمول و ممانعت از اعطای آزادی به آنها در ساختن کسب و کار خودشان دقیقاً‌ خلاف چیزی است که از کارآفرینی انتظار می‌رود.
بهتر است دست مردم را باز بگذارید و هر راهی که به نظر خودشان برای پیشبرد کسب و کارشان بهتر است همان را بپذیرید.
اگر آنها با یافتن مشتری از بین افراد فامیل و دوستان و آشنایان، ترتیب دادن دیدار‌های خانوادگی، شرکت در مجامع برگزار شده در هتل‌ها یا دعوت و جذب افراد غریبه راحت نیستند و نمی‌توانند با این روش‌ها کار کنند، ممکن است جذب مشتری با استفاده از بستر اینترنت برای آنها بهتر جواب پس بدهد.
همین‌طور بالعکس؛ اگر کسی دوست ندارد برای بنا نهادن کسب و کارش از بستر شبکه‌های اجتماعی استفاده کند نباید به او بگویید روش‌های قدیمی دیگر جواب نمی‌دهند
بهترین بالاسری‌ها کسانی هستند که از تیم خود پشتیبانی و آنها را چنان راهنمایی می‌کنند که در نهایت بتوانند یک کسب و کار بازاریابی شبکه ای موفق پیاده کنند و بسازند. شما که نمی‌خواهید فرهنگ و محیطی درست کنید که در آن به روش مشت آهنین حکمرانی کنید.
هدف شما این است که یک فرهنگ تیمی متشکل از کارآفرینانی خلاق و متنوع تشکیل دهید که بتوانند برای خودشان بنیه فکری و اندیشه‌ای آزاد داشته باشند و بتوانند بر اساس نقاط قوت و منافع خودشان تصمیم‌گیری کرده، از آنها درس گرفته و عمل کنند.

بهترین بالاسری تیم خودتان باشید -- در ایجاد کسب و کارتان همانند یک رییس عمل کنید.
حال اگر با همه این احوال، کسی پیدا شد که بالاسری‌اش به هیچ وجه از ایجاد روش‌هایی دیگری برای کسب و کار جدا از آنچه که خودش سال‌ها آنها را آزموده و تجربه کرده رضایت نداشته و چنین روش‌هایی را بر نمی‌تابد، مسئله‌ای نیست. به آنها بگویید که دلتان می‌خواهد رویکرد خودتان را به کسب و کارتان داشته باشید و از استراتژی‌هایی استفاده کنید که در راستای علایق و نقاط قوت خودتان است.
اگر آنها با این موضوع مشکل داشتند این دیگر مشکل خودشان است.
شما مالک کسب و کار خودتان هستید و برای انجام کسب و کار نیازمند مجوز یا مصوبه بالاسری‌تان نیستید.

در نهایت اصلاً اهمیتی ندارد که بالاسری شما راجع به شما چه فکری می‌کند. آنچه اهمیت دارد این است که:

1. به اهداف درآمدیتان برسید.
2. برای نیل به اهداف‌تان در زندگی و کسب و کار نزدیک شده باشید.
3. به دیگران کمک کنید راه شما را ادامه دهند.
اگر می‌خواهید نحوه‌ استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد کسب و کار را یاد بگیرید، این کار را یاد بگیرید، از آن استفاده کنید و به بالاسری‌تان ثابت کنید که ایجاد کسب و کار با استفاده از رسانه‌های اجتماعی کارآمد است.
و اگر در این راه واقعا جدی هستید و می‌خواهید نحوه صحیح استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی شبکه‌ای را یاد بگیرید به آموزش‌های رایگانی که در سایت من هست مراجعه کنید. مطمئنم موفق می‌شوید.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.