مقاله

مشتریان خوبی که باعث رشد سریع کسب و کارتان می‌شوند را شناسایی کنید

عکس: بادران

  در این نوشتار بهترین ترفند‌های خودم برای جذب مشتری‌هایی که موجب رشد سریع بازاریابی شبکه‌ای شما می‌شوند را با شما در میان می‌گذارم؛ مشتری‌هایی که درصد موفقیت زیادی می‌آفرینند، مشتریانی که عاشق ایفای نقش هستند.
اگر می‌خواهید رشدی سریع و دو برابر شدن ناگهانی در کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای را تجربه کنید باید همه تمرکز خود را روی جذب و استخدام افرادی خاص بگذارید؛ افرادی که پیشتر در مورد آنها پیش‌داوری کرده و کمی زودتر از حد معمول نامشان را در فهرست‌تان خط زده بودید.
اینها همان افرادی هستند که از ابتدا فکر می‌کردید علاقه‌ای به کسب و کار شما ندارند.
حال، این افراد دقیقاً چه نوع آدم‌هایی هستند؟
افرادی هستند که به احتمال زیاد از آنها دوری می‌کنید!
آدم‌هایی که همیشه سرشان شلوغ است ... آدم‌هایی که تا کاری را به سرانجام نرسانند دست از ادامه کار نمی‌کشند. اینها بهترین مشتریانی هستند که در کسب و کارتان می‌تواند سراغ بگیرید.
البته این در صورتی است که واقعاً دلتان بخواهد رشد سریعی در کسب و کار داشته باشید.
در این نوشتار، سعی دارم به شما نشان دهم بهترین راه نزدیک شدن به آدم‌های گرفتار چیست و چرا باید همیشه این طور آدم‌ها را روی رادارتان به صورت تمام وقت تعقیب کنید.

ترفند‌های یافتن مشتری – مشتریان خوبی که باعث رشد سریع کسب و کارتان می‌شوند را شناسایی کنید.
هدف من این است که دانسته‌هایی رایگان در اختیارتان قرار دهم که خواهند توانست شما را نیرومند‌تر کرده و به شما کمک کنند در کسب کارتان به نتایجی سریع دست پیدا کنید.
در این بخش تصمیم داریم یک برگه تقلب رایگان در اختیارتان قرار دهیم به نام بالای 10 نکته و ترفند داغ – مشتریان خوبی که باعث رشد سریع کسب و کارتان می‌شوند را شناسایی کنید؛ یعنی نکته‌هایی به درد بخور برای صاحبان کار و رهبران.
این نکته‌ها قطعاً خواهند توانست به شما در زمینه جلب نظر و توجه آدم‌های فعال و زرنگ کمک کنند؛ آدم‌هایی که احتمالاً پیش از این از صحبت کردن درباره کسب و کار، محصولات یا خدمات خودتان با آنها اجتناب می‌کردید.

ترفند‌های جذب مشتری – مشتری خودتان را پیش‌داوری نکنید.
من به شخصه از سال 2009 تاکنون مشغول معرفی کسب و کارم به انواع و اقسام مختلفی از آدم‌ها هستم و این نکته را دریافته‌ام که تمرکز کردن در معرفی و عرضه محصولات، خدمات و فرصت‌هایی کاری خودتان به افرادی که گرفتار هستند و سرشان شلوغ است اهمیت زیادی دارد؛ یعنی افرادی که مولد و سودآور هستند اما متاسفانه معمولاً در تهیه لیست افراد پیرامون‌تان از نوشتن نامشان در فهرست خودداری می‌کنید.

به طور طبیعی و منطقی اکثر مردم وقتی وارد کار بازاریابی شبکه‌ای می‌شوند  به سراغ آدم‌هایی می‌روند که به قدر کافی وقت و  فرصت برای انجام یک کار دیگر را داشته باشند.
الهام بخشیدن و به کار گرفتن چنین آدم‌هایی احتمالاً سخت و دشوار است.
اینها افرادی هستد که بیش از حد معمول ترجیح می‌دهند بیشتر وقت خودشان را صرف تماشای تلویزیون کنند و نه انگیزه‌ای برای کار دارند و نه نوعی خودانگیختگی در وجودشان به چشم می‌خورد.
من از خداوند سپاسگزارم که کسی که بازاریابی شبکه‌ای را به من معرفی کرد روی من پیش‌داوری نکرد که چه قدر آدم گرفتاری هستم و سرم بی اندازه شلوغ است. در آن موقع من یک شغل تمام وقت داشتم و هفته‌ای 40 ساعت کار می‌کردم.
به معنای واقعی کلمه حتی یک ساعت اضافی هم در برنامه روزانه نداشتم که آن را صرف کار دیگری بکنم. دقیقاً به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای خودم را راه بیندازم.
شروع کردم به تمرکز کردن روی درآمدزایی‌ام از طریق انجام فعالیت‌های مربوطه و سعی کردم همه اینها را به نوعی با برنامه‌کاری پر‌حجم روزانه‌ام تطبیق بدهم.
شعارم این است که «یک جوری تمامش کن!»
نمی‌توانم تصور کنم اگر اسپانسرم که مرا به این کار دعوت کرد روی من پیش‌داوری کرده بود و مرا به عنوان آدمی که سرش بیش از حد شلوغ است و احتمالاً علاقه‌ای به کار نشان نخواهد داد طبقه‌بندی می‌کرد و اسم مرا از فهرستش خط می زد زندگی این‌روز‌های من چطور می‌توانست باشد.

ترفند‌های جذب مشتری-- بحث بر سر برنامه کاری افراد نیست، طرز فکرشان مهم است.
احتمالاً هنوز قانع نشده‌اید که چرا آدم‌هایی که سرشان شلوغ است بهترین افرادی هستند که می‌توان روی آنها کار کرد چون افرادی هستند که همین حالا هم پر کارند. جمله ضد و نقیض است، نه؟
خوب، روش نزدیک شدن و معامله با آدم‌های پر مشغله و چرایی مزیت حضور آنها در تیم‌تان را برایتان خواهم گفت.
آدم‌های پر‌کار کار بیشتری می‌کند چون روی کاری که باید انجام دهند تمرکز می‌کنند و تا آن را به انجام نرسانند دست از ادامه کار نمی‌کشند.
«اگر می‌خواهید کاری را به هر نحو ممکن انجام بدهید، آن را به عهده یک آدم پر مشغله بگذارید.»
البته منظور من از آدم‌های گرفتار، آدم‌های نیستند که سرشان گرم تماشای تلویزیون، خرید از سوپر مارکت یا پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی است. منظورم آدم‌هایی هستند که سرشان همیشه شلوغ است چون پرانگیزه هستند.
از سوی دیگر، وقتی تا دلتان بخواهید در این دنیا وقت دارید دیگر دلیلی برای نگرانی‌ وجود ندارد. گرگ که دنبالتان نکرده است.
لازم نیست در مورد اولویت‌ها و بهره‌وری تصمیم گیری کنید. می‌توانید بنشینید، صبر پیشه کنید، فکر کنید، طرح و برنامه بریزید . وقت کشی کنید.

ترفند‌های جذب مشتری – تردست خوب همیشه تردستی‌هایی تازه‌ای در چنته دارد.
یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود افراد پر مشغله مشتری‌های ایده‌آلی برای کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای محسوب بشوند این است که این دسته از افراد هیچگاه وقت تلف نمی‌کنند و استفاده حداکثری بردن از زمان را ملکه ذهنشان کرده‌اند.
وقتی سراغ آدم پر مشغله می‌روید و مزایای بازاریابی شبکه‌ای همچون قدرت درآمد‌زایی بالا در مدت زمان کوتاه را برایشان شرح می‌دهید سراپا گوش می‌شوند.
چون این افراد ارزش زیادی برای وقتشان قائل هستند.
وقتی آدم‌های مناسبی را وارد کسب و کارتان بکنید شاهد نوعی انرژی جنبشی و تکانه‌ای خواهید بود و همین انرژی موجب سرعت حداکثری کسب و کار شما در کسری از زمان معمول خواهد گردید.

ترفند‌های جذب مشتری – مثال موردی
یکی از اعضای تیم من به نام جسی که در انجام کسب و کار رابطه نزدیکی با من دارد، با شرایط مشابهی روبرو شد.
داشتیم با یکی از افراد جدید که سعی داشت او را برای کار دعوت کند تلفنی حرف می‌زدیم. قبل از این بتوانیم قول یک نشست استراتژیک دیگر را از مشتری بگیریم، جسی با این بهانه که مطمئن نیست اصلاً این آدم علاقه‌ای به کسب و کار ما داشته باشد یا نه، گوشی را قطع کرد.
خوب، معلوم است که نتیجه این شد که بانوی مذکور در نهایت وارد عمل شد و در حال حاضر کاملاً غرق در کسب و کار جدیدش شده است. جسی ناگهان تحت تاثیر قرار گرفت.
جسی داشت آن خانم را بر اساس این که آدم پر مشغله‌ای است و وقتی برای انجام کار ندارد پیش‌داوری می‌کرد اما همان خانم الان یکی از ستاره‌های بازاریابی شبکه‌ای است.
بنابراین دفعه بعد که داشتید کسی را بابت شلوغ بودن سرش و وقت نداشتن برای کار جدید پیش‌داوری می‌کردید، یادتان باشد که آدم‌هایی که موفق‌تر هستند براحتی درک می‌کنند که بهره‌وری لازمه موفقیت آنهاست.
اینها بهترین مشتریانی هستند که می‌توانید برای معرفی کسب و کار، خدمات یا محصولات‌تان به آنها پیدا کنید.
یادتان باشد، اگر می‌خواهید در کسب و کارتان سریع رشد کنید، این نوع افراد بهترین مشتریانی هستند که می‌توانید برای معرفی کسب و کار، خدمات یا محصولاتتان به آنها پیدا کنید.
حتماً باید با این نوع افراد قرار ملاقاتی بگذارید و ببینید نتیجه کار چگونه می شود.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.