مقاله

17 عادت عجیبی که باعث می‌شود بمب انرژی شوید – بخش 2

عکس: بادران

   8. با امید و انرژی از رختخواب بلند شوید
اسکایلر ساتون (Skyler Sutton)، کارآفرین و موسس RAIN می‌گوید، من هر روز مراقبم از دنده‌ی چپ بلند نشوم. قبل از این‌که از تخت بلند شوم با خودم فکر می‌کنم: «چقدر احساس مثبتی دارم؟»، اگر پاسخم چیزی به جز «خیلی‌زیاد» باشد، سعی می‌کنم همان جا افکارم را تغییر دهم و روی نتایج بهتری که می‌توانم در آن روز به‌دست آورم، تمرکز کنم. این کار باعث می‌شود، هر روزم زیبا شود و دست‌آوردهای ارزشمندی کسب کنم. البته این کار را باید قبل از نگاه کردن به صفحه گوشی یا روشن کردن تلویزیون یا حرف زدن با اعضای خانواده‌تان انجام دهید. این امید و انرژی در مغزتان اتفاق می‌افتد نه در دنیای بیرون.

9. تمرینات تقویت عضلات انجام دهید
شهیرُز شرانیا (Shaherose Charania)، کارآفرین و کارشناس بازاریابی و برندینگ می‌گوید: «ما در محل کار یک سالن کنفرانس رزرو می‌کنیم، کفش‌هایمان را در می‌آوریم، روی زمین می‌نشینیم و فیلم‌های آموزشی ورزشی می‌بینیم و هم‌زمان آن حرکات را اجرا می‌کنیم. ما به مدت 20 دقیقه، به صورت گروهی تمرینات سخت و چالش‌برانگیز را به صورت گروهی انجام می‌دهیم، تا جایی که کمی عرق کنیم. انجام این تمرینات، این پویایی را در گروه به‌وجود می‌آورد که درد را با هم تحمل کنند و باعث افزایش اعتماد و تعهدشان شود. وقتی تمرین به پایان می‌رسد، احساس می‌کنیم تمرینات شکمی سخت‌ترین کاری بود که در طول روز باید انجام می‌دادیم و این باعث می‌شود کار واقعی‌مان، آسان‌تر انجام شود. جالب‌تر این است که بعد از تمرین، همگی می‌خندیم و انرژی آزاد می‌کنیم.

10. فرهنگ انرژی دادن را به‌وجود آورید
بن رابنستاین (Ben Rubenstein)، کارآفرین و موسس «Opcity» می‌گوید، داشتن تیمی پرانرژی بسیار مهم است و ما استخدام را براساس این خصوصیت انجام می‌دهیم.
هم‌چنین، تمریناتی را به صورت فرهنگ درآورده ایم تا انرژی تیم را در طول روز بالا ببریم. یکی از این تمرینات، پخش موسیقی‌‌های پرانرژی است. فروشندگان موفق‌مان وقتی فروش بالایی داشته باشند، ناقوسی به صدا درمی‌آورند که همه صدای آن را می‌شنوند. ما در شرکت مان جلسات گروهی 15 دقیقه‌ای تحت عنوان «15 دقیقه شهرت» در ابتدا و پایان روز برگزار می‌کنیم تا در طی آن، روحیه  کارمندان تقویت شود. در این جلسات، سخنرانی‌‌ها، ویدئوها و پیام‌های انرژی‌بخش اجرا می‌شوند. هر جلسه را با سرود گروهی بلندی، برای هوشیار کردن افراد و به جریان انداختن خون در رگ‌هایشان، به پایان می‌رسانیم.
من هر روز انرژی‌ام را با «صبح بخیر» گفتن به تمام کسانی که سر راهم قرار می‌گیرند، بالا می‌برم و هر زمان دچار افت انرژی می‌شوم، به سراغ افراد باانرژی و مثبت اندیش می‌روم زیرا می‌دانم راه حلی برای تقویت روحیه‌ی مثبت دارند و مرا با نشاط بیشتری به کارم برمی گردانند.

11. چرت کوتاهی بزنید
جیسون لانگ (Jason Lange)، کارآفرین و مدیر «BloomBoard» می‌گوید: بهترین لحظه زندگی من وقتی است که بتوانم در حالی‌که با فرزندم کارتون می‌بینم، یک چرت 26 دقیقه‌ای بزنم. من به این درک رسیده‌ام انجام کاری که نیاز به تفکر نداشته و غیرمرتبط با کار است، خوابیدن را لذت‌بخش‌تر می‌کند.
این چرت کوتاه به من کمک می‌کند وقتی شب همه خوابند، چندین ساعت کار اضافه انجام دهم. تحقیقات حاکی از آن است، چرت‌های کوتاه باعث افزایش بهره‌وری می‌شود.

12. حداقل روزی نیم‌ساعت پیاده‌روی کنید
پیاده روی عادت محبوب استیو گاتنا (Steve Gatena)، کارآفرین محبوب است. او می‌گوید:مدیریت کسب و کار باعث می‌شود از نظر عاطفی، فیزیکی و روانی به چالش کشیده شویم. بعد از تماشای ویدئویی از دکتر مایک ایونس با نام «23 ساعت و نیم» من پیاده‌روی هر روزه را شروع کردم.
در ابتدا با روزی نیم‌ساعت پیاده‌روی شروع کردم. اما اکنون بعد از گذشت دو سال، روزی 9 تا 10 کیلومتر پیاده‌روی می‌کنم و گاهی با تیم «رِپ اینتراکتیو» با اعضای «لیگ ملی فوتبال» در فصل تعطیلات، در کوهستان سانتا مانیکا (Santa Monica) در کالیفرنیا ورزش می‌کنیم. از وقتی پیاده‌روی را شروع کنم، 20 کیلوگرم کاهش وزن داشتم، کسب و کارم را توسعه دادم و ازدواج کرده‌ام. اکنون احساس سلامت و خوشبختی بیشتری دارم.

13. از فیت‌بیت برای شمارش گام‌هایتان استفاده کنید
فیت بیت یک دستبندِ هوشمند برای کنترل فعالیت‌های ورزشی است. بریتنی هوداک (Brittany Hodak)، کارآفرین و بنیان‌گذار «ZinePak»، از این وسیله استفاده می‌کند. او می‌گوید، در آغاز سال نو میلادی، استفاده از فیت‌بیت را شروع کردم و دریافتم این وسیله علاوه بر شمارش تعداد گام‌هایم در روز، به بالا نگهداشتن سطح انرژی‌ام نیز کمک می‌کند. پس از چند ماه به این نتیجه رسیدم، بین احساس خستگی و تنبلی در طول روز و کم راه رفتن رابطه‌ی مستقیم وجود دارد. وقتی نیاز به استراحت و تجدید قوا داشته باشم، از پشت میز کارم بلند می‌شوم و حدود هزار قدم یا پنج تا هفت دقیقه با گام‌های بلند راه می‌روم. همین استراحت چند دقیقه‌ای، انرژی و بهره‌وری‌ام را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

14. عادت به سپاس‌گزاری را در خود به‌وجود آورید
سپاس‌گزاری عادت محبوب کریس کاستلیو (Chris Castiglione)، کارآفرین و مولف بزرگ است. او می‌گوید: من هر شب قبل از خواب، سه چیزی که به خاطر داشتنش قدردانم را روی کاغذ می‌آورم. شاید برخی روزها موفقیت بزرگی به‌دست آورم اما اغلب چیزهای کوچک مانند چای خوردن با دوستانم را هم می‌نویسم. به عقیده‌ی من، شاکر بودن برای همین پیروزی‌های کوچک در زندگی بسیار مهم است. با نوشتن اتفاقات مثبت هر روز، احساس می‌کنم مغزم را برای خوشبختی برنامه‌ریزی می‌کنم.
تحقیقات نشان می‌دهد نوشتنِ سپاسگزاری‌ها، احساس خوشبختی را تا 25 درصد افزایش می‌دهد و باعث بهبود کیفیت خواب و نشاط بیشتر می‌شود. برای این‌که عادت سپاسگزاری را در خود به‌وجود آورید، دفترچه‌ای مخصوص این کار داشته باشید.

15. برای تمرین تنفس صحیح وقت بگذارید
تمرین تنفس عادت محبوب روهیت آنابری (Rohith Anabheri) است. او برای حفظ سلامت و افزایش اراده و انرژی خود، هر روز صبح 15 دقیقه پرانایاما (یوگای هندی برای تنظیم تنفس) انجام می‌دهد. روهیت می‌گوید:
 این عادت به من برای انجام کارهایی با انرژی بالا و تمرکز روی اولویت‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای‌ام، کمک می‌کند.
 او می‌گوید: «برای انجام این تمرین، با استفاده از انگشت شصت، انگشت حلقه و انگشت کوچک دست راست، سوراخ بینی‌تان را به طور متناوب ببندید. انگشت شست برای بستن سوراخ سمت راست و انگشتان حلقه و کوچک برای بستن سوراخ سمت چپ به کار می‌روند. در حین کار دهان بسته است و برای تنفس استفاده نمی‌شود. در هنگام دم و بازدم نباید صدایی به گوش برسد. من ده بار از سوراخ راست و ده بار از سوراخ چپ برای تنفس استفاده می‌کنم.
این یوگای هندی مزایای زیادی چون کنترل وزن، فشار خون بالا، قندخون و کلسترول دارد. هم‌چنین باعث بهبود عملکرد قلب می‌شود و زمان واکنش دیداری و شنیداری را افزایش می‌دهد.»

16. از میزهای ایستاده استفاده کنید
رایان راگوس (Rayan Raguse) از میزهای ایستاده استفاده می‌کند. او در این‌باره می‌گوید: من در ماه سپتامبر از میز ایستاده استفاده کردم و دو ماه بعد متوجه شدم استقامت، تمرکز و انرژی بیشتری در طول روز دارم. پیش از این، کمردرد زیادی داشتم، اما اکنون درد کمتری در من وجود دارد. این سوال برایم پیش آمد: «فواید ایستادن برای سلامتی چیست؟»
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، تنها سه ساعت ایستادن در روز، در طول هفته‌ی کاری از نظر سوزاندن کالری با دویدن در 10 ماراتن در یک سال برابری می‌کند.
هم‌چنین باعث کاهش خطرات چاقی، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و مرگ زودهنگام می‌شود. پژوهشی دیگر اعلام می‌کند، یک ساعت نشستن از کشیدن دو نخ سیگار مضرتر است.

17. رویاهای خود را روی کاغذ بیاورید
آتوسا غدار (Otessa Ghadar)، کارآفرین و مدرس دانشگاه می‌گوید: من بعد از بیدار شدن از خواب، رویاهایم را می‌نویسم. وقتی مغزم متوجه می‌شوم من واقعا به دنبال این رویاها هستم و توجه می‌کنم، چیزهای ارزشمندی به من می‌هد. من باور دارم این تمرین باعث افزایش قدرت خلاقیت، استقامت و تقویت حافظه من شده است.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که رویاهای واضح دارند، در کارهای شناختی مانند حل مساله عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.