مقاله

به تازگی عضو یکی از شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای شده‌ام ... حالا چه؟

عکس: بادران

نوشته: دیوید فینشتاین (David Feinstein)

  
به تازگی در یکی از شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مشغول شده‌اید و حالا دارید با خودتان فکر می‌کنید «الان باید چه گلی به سر خودم بزنم؟».
اگر الان به چنین نقطه‌ای رسیده‌اید زیاد نگران و ناراحت نباشید، این اتفاق برای همه و همیشه می‌افتد. این بخشی از مراحل شروع یک کار جدید است مخصوصاً اگر کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای باشد.

وقتی در بازاریابی شبکه‌ای مشغول شدید چه کار باید کرد...
این اتفاقی است که می‌افتد. کلی از عضویت خودتان هیجان زده هستید، با کسی که شما را به عضویت زیر مجموعه خود درآورده صحبت می‌کنید، در مورد شرکت مطالبی می‌خوانید، تمام زیر و بم طرح درآمدی شرکت و پاداش‌های در نظر گرفته شده را با کمک اطلاعات گروه Kad مطالعه می‌کنید، و در نهایت ثبت نام می‌کنید. واقعاً عمل کردن به این نحو خیلی عجله‌ای است، چون تازه در ابتدای آغاز یک زندگی جدید هستید. زندگی شما از این لحظه به بعد این توان را دارد که روز به روز بهتر از قبل بشود، ولی این‌که شما از این نقطه به بعد با کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای خودتان چه بکنید کاملاً بستگی به خودتان دارد.
دقیقاً این همان زمانی است که به عنوان یکی از مهم‌ترین لحظه‌های کسب و کار شما خواهد بود.
آنچه در این بازه زمانی انجام می‌دهید آهنگ حرکتی باقی مسیر حرفه‌ای شما را در کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای تعیین خواهد کرد.
اما خیلی از افراد دقیقاً در همین نقطه گیر می‌کنند.
گاهی اوقات اشتباه از حامی است نه کسی که تازه وارد سیستم شده است. در واقع این وظیفه حامی است که شما را در مسیر درست هدایت کند تا فرصت این را داشته باشید که در بازاریابی شبکه‌ای به موفقیت برسید. اما برخی از حامیان در واقع اصلاً حامیان نیستند بلکه تنها جذب‌کننده‌اند. البته همه آن‌ها چنین نیستند اما بالاخره در میان آن‌ها چنین افرادی یافت می‌شوند. اگر حامی شما هم جزو این افراد بود خیلی زود این موضوع را متوجه خواهید شد، اما به هر حال نگران نباشید چون هنوز می‌توانید موفق بشوید.
اما به هر حال،...

3 گام نخست که شما پس از پیوستن به کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای باید انجام دهید...

اول... با حامی خودتان صحبت کرده و دستورالعمل‌های لازم را که از شرکت و گروه Kad گرفته اند  ، از او دریافت کنید! بله، درست است، احتمالاً این گفته خیلی بدیهی به نظر می‌رسد، اما گاهی اوقات همین بدیهی‌ترین مسئله است که به درستی انجام نمی‌گیرد. واقعیت این است که اصلاً وجود حامی به این دلیل است که شما را ارشاد و راهنمایی کند و کاری کند شما در مسیر درست آغاز به حرکت کنید. حامی شما باید سیستمی آماده به کار داشته باشد که بتوانید سریع خودتان را در آن قالب جای بدهید. البته بسته به این‌که حامی‌تان چه کسی است، شما و حامی‌تان چه کسب و کار و چه مدلی از آن را انتخاب کرده‌اید، همگی این مسائل می‌توانند در چیستی و چگونگی روش انتخابی‌تان موثر باشند.
برای برخی از این حامیان هدف این است که شما در بدو ورود فهرستی از نام دوستان و آشنایان و افراد فامیل خود را تهیه کنید (بازار گرم) تا افرادی که از میان آن‌ها علاقه‌مند محصولات یا انجام کسب و کار هستند را انتخاب نمایید. برای یک عده دیگر ممکن است ورود شما به معنای تکمیل تعداد سفارش‌هایی است که روی سیستم ثبت می‌کنند (البته امیدوارم برای هیچ کس چنین چیزی نباشد!). برای عده‌ای دیگر ممکن است ورود شما به معنای این باشد که یک صفحه آنلاین ایجاد کنید تا افراد بتوانند وارد آن صفحه بشوند و با بالا رفتن ترافیک ورودی به آن صفحه تعداد افراد جذب شده توسط آن حامی بالا برود.
اما موضوع این است. اگر حامی‌تان در بازاریابی شبکه‌ای به شما کمک نمی‌کند، باید به سراغ فرد بالا دستی او بروید.
باید ببینید حامی خود او چه فردی است، و حامی فرد بالاسری کیست و همین‌طور به بالا حرکت کنید تا بالاخره به کسی دست پیدا بکنید که بتواند به شما کمک کند و شما را برای اجرای یک بازاریابی شبکه‌ای موفق آموزش دهد اگر نتوانستید فرد مورد نظر را پیدا کنید باید به گروه Kad مراجعه نمایید .

دوم... ذهن‌تان را برای موفقیت تربیت کنید! قبلاً هم این را گفته‌ام، و دوباره و دوباره آن را تکرار می‌کنم. بازاریابی شبکه‌ای کسب و کاری است که در نهاد خود نوعی خودآموزی و خود‌پیشبری دارد. در دنیا تنها چند کسب و کار این‌چنینی وجود دارد.
اما تنها چیزی که برای این‌کار لازم است این است که ذهنتان را برای موفقیت تربیت و آماده کنید. این می‌تواند به معنای مطالعه کتاب‌هایی باشد که در مورد رهبری، ایجاد انگیزه، حکایت موفقیت‌ افراد پیشرو، و پول و نحوه تاثیر‌گذاری این پول بر زندگی شما به شما آموزش بدهد.
این‌ موارد اصول اولیه بازاریابی شبکه‌ای هستند. ذهن‌تان را به نحوی شکل دهید که به موفقیت، و بسط و توسعه الگوها ی موفقیت آمیز افراد قبلی و عادات و رفتار‌های ایشان بیندیشد؛ چه در بازاریابی شبکه‌ای و چه خارج ازآن؛ این نکته بسیار حیاتی است.
موانعی نیز بر سر راه شما وجود خواهند داشت. مثل هر کار و تلاش دیگری در زندگی، اگر این کار عمل ساده‌ای بود، آنوقت همه می‌توانستند در آن موفق شوند. اما کسانی شهد موفقیت را می‌چشند که بر موانع بازاریابی شبکه‌ای یا هر هدف دیگری که دارند غلبه کنند.

سوم... وقت‌تان را زمانبندی کنید! در نتیجه بر اساس تجربه ما، کسانی که در این کار به بهترین نحو عمل کرده‌اند، و کسانی که در بازاریابی شبکه‌ای بهترین و بالاترین موفقیت‌ها را کسب کرده‌اند، کسانی نیستند که عمل کرده اند بلکه کسانی هستند که هر روز و به طور مستمر عمل نموده‌اند.
به عبارت دیگر، این‌که ناگهان شور و هیجان شما را فرا بگیرد و در اولین روز هفته کلی کار انجام دهید و بعد دو هفته منتظر بمانید و دوباره یک رو.ز کلی کار انجام بدهید به هیچ وجه کافی نیست.
به هیچ وجه! راه موفقیت در کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای آن است که این کار را بسیار جدی بگیرید (مثل یک کسب و کار درست و حسابی ... نه یک سرگرمی)، و در نهایت هر روز هفته بابت آن وقت بگذارید و روی کسب و کارتان کار کنید.
گوش کنید، شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که روزانه چه قدر زمان برای کار در زمینه کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای دارید. ممکن است روزی فقط 1 ساعت تمام وقت داشته باشید. خوب اگر چنین است، بهتر روزانه روی همان یک ساعت حساب کنید.
 بهتر است در این یک ساعت کار‌هایی را انجام دهید که بیش از هر چیز به پیشبرد و پیشرفت شما کمک کند و اینکار را به طور مستمر انجام دهید.
اگر زمان بیشتری لازم دارید مدتی از زمان تماشای تلویزیون کم کنید یا هر شب نیم ساعت بیشتر بیدار بمانید و صبح‌ها نیم ساعت زودتر از خواب برخیزید. اما طوری عمل کنید که این یک ساعت کار در روز به صورت ثابت و مورد استفاده قرار بگیرد و این کار را حداقل 5 روز در هفته پیگیری کنید؛ هر چند 6 روز در هفته بهتر از 5 روز است!
حالا دیگر می‌دانید چه باید کرد! اگر به تازگی عضو یکی از شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای شده‌اید، اولین گام‌تان این است بروید سراغ تلفن و حامل بالادستی‌تان را پیدا کنید و از وی بپرسید برای شروع چه کار باید بکنید... گام به گام. کاری کنید که مطمئناً همه چیز را خوب فهمیده باشید. اطمینان حاصل کنید که می‌توانید با حامی‌تان ارتباط برقرار کنید (از طریق ایمیل، تلفن، شبکه‌های، پیامک) هر چه طول می‌کشد تماس با حامی خود،بهتر می‌شوید.
اگر به توصیه هایی که در این مطلب به شما کردم گوش بسپارید، کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای شما هیچ چاره‌ای نخواهد داشت جز این‌که رو به سوی موفقیت حرکت کند!

1 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.