مقاله

چگونگی ایجاد یک ذهنیت میلیونری

عکس: بادران

نوشته: مکس استینگارت (Max Steingart)

       وقتی افراد تفکرشان را تغییر می‌دهند نتایج هم تغییر پیدا می‌کند.
اگر می‌خواهید تفکر میلیونری داشته باشید ابتدا باید رفتارتان را تغییر دهید.
خیلی راحت‌تر است که «راه‌تان را به سوی یک تفکر جدید باز کنید» تا اینکه «فکر کنید که چه طور می‌توانید یک راه جدید بروید».
نتایج عملکرد پایدار و تکرار شونده منجر به تغییراتی دیر‌پا و دراز مدت در احساسات، نحوه تفکر و باورهای شما خواهد داشت. برای اینکه به فرد دارای بیشترین درآمد‌ در کسب و کارتان تبدیل بشوید به چه چیزی نیاز دارید؟
در دستیابی به رویاهایتان حاضرید از چه چیزی چشم پوشی کنید و دست بکشید؟
سر به سر خودتان نگذارید. باید برای رسیدن به هر آنچه دلتان می‌خواهد تلاش کنید. نمی شود هم تشنه بزرگی باشید و هم میانگین و حد وسط بودن را بپذیرید.
 
در راه رسیدن به رویا‌ها مصالحه کردن جایز نیست.
 
مصالحه و راضی شدن به کم ، تنها بهانه‌ای است برای اینکه از رسیدن به اهداف‌تان دست بکشید و جلوی تلویزیون خانه روی کاناپه لم بدهید، کنترل تلویزیون را دست بگیرید، یک شربت لیموناد کنارتان بگذارید، و شاهد این باشید که دیگران رویاهای شما را زندگی کنند.
از جاه طلبی‌های خودتان نترسید.
اگر فرد دیگری توانسته شما را از حرکت باز دارد پس به قدر کافی فعل خواستن را صرف نکرده‌اید. اصلاً هم سعی نکنید مرا اقناع کنید که این طور و واقعاً رویاهایتان را می‌خواهید.
دیگران توان این را ندارند که جلوی رویاپردازی شما را بگیرند.
خودتان هستید که جلوی خودتان را گرفته‌اید.
خودتان تبدیل شده‌اید به مانعی بر سر راه خودتان زیرا از آنچه ممکن است بشوید
می‌ترسید، حتی اگر قلباً می‌دانید چیزی که قرار است بشوید واقعاً عالی و بی نظیر است.
برای داشتن ذهنیت میلیونری در بازاریابی شبکه‌ای باید خیلی از چیزی‌هایی که از قبل می‌دانسته‌اید را دور بریزید.
برای موفقیت شور و شوق فردی کفایت نمی‌کند. باید در نحوه تفکر‌تان یک جهش اساسی به وجود آورید.
بازاریابی شبکه‌ای بر پایه روابط و پیشرفت فردی بنا نهاده شده است.
بدون این دو عنصر کسب و کار موفقی نخواهید داشت.
باید تمام فعالیت‌هایی که وقت‌تان را تلف می‌کند را متوقف کنید.
تلویزیون را خاموش کنید و وقت‌تان را صرف مطالعه کتاب؛ گوش دادن به سخنرانی‌های نحوه رشد و پیشرفت‌های فردی افراد دیگر یا تماشای فیلم‌هایی با همین موضوع کنید.
با گوش سپردن به فایل‌های صوتی حکایت کننده پیشرفت‌های افراد دیگر، مدت زمانی را که پشت فرمان اتومبیل هستید را به زمانی برای رشد شخصی‌تان تبدیل کنید.
تا جایی که می‌توانید در برنامه‌ها آموزش آنلاین و همچنین کلاس‌های آموزشی حضوری شرکت کنید و روشی که قبلاً برای تفکر از آن استفاده می‌کردید را تغییر دهید.
باید این نکته را بفهمید که هرگز میزان درآمد شما از اندازه بزرگی و شخصیت‌تان بیشتر نخواهد شد.
اگر بتوانید سه ماه (90 روز) با تمرکز و سخت کار کنید در زندگی شخصی هم از منافع این‌کار‌تان بهره‌مند خواهید شد.
 
یکی از عالی‌ترین عادت‌هایی که می‌توانید از راه و روش‌های زندگی میلیونر به عاریت بگیرید این است که روزانه حداقل 30 دقیقه مطالعه کنید.
حالا می‌توانید وقت آن را به اختیار انتخاب کنید؛ یا شب‌ها قبل از اینکه به رختخواب بروید یا صبح‌ها بلافاصله پس از بیدار شدن.
فهرست پیشنهادی حکایت‌های رشد و پیشرفت فردی را مشاهده کنید.
http://eventualmillionaire.com/10books/
 
چطور یک ذهنیت میلیونری سالم ایجاد کنیم:

1. «دلیل» موجود در پس زمینه اشتغال‌تان به کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای را تبیین کنید.
2.  برای پیدا کردن و تببین این دلیل، باید ببینید باید به چه اهدافی به طور حتم دست پیدا کنید.
3.  برای رسیدن به اهداف‌تان یک برنامه عملی بریزید و به اجرای آن پایبند باشید.
4.  به دست یابی مداوم به تک‌‌تک اهدافی که نوشته‌اید به خودتان ثابت کنید انسان توانایی هستید.
5.  با فکر کردن دائم و به یاد آوردن علت و دلیل‌تان برای پیوستن به این کار، نوعی نگرش سالم به این تفکر داشته باشید.
6.  طرز فکر سالم نیازمند داشتن نوعی تعهد آگاهانه به اهداف کاری موجود در بازاریابی شبکه‌ای است که در گذر زمان توسعه پیدا کرده غنی‌تر شده‌اند که به نوبه خود نتیجه تبیین دلیل شما برای انتخاب این هم راه است.
7.  با داشتن طرز فکر و ذهنیت سالم تمرکز شما بر روی اهداف و اقداماتی قرار خواهد گرفت که بر اساس یک بستر و پایه همیشگی و پایدار قابلیت اجرایی دارند.
8.  همانطور که روی اهداف‌تان و نیز روی برآورده کردن و دستیابی به آن اهداف تمرکز کرده‌اید، کم‌کم عمل آگاهانه شما به واکنش‌های ناخودآگاه تبدیل خواهد شد.
9.  همین که در نهایت به طور ناخودآگاه زمان و انرژی‌تان را در راستای دستیابی به اهداف کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای‌تان صرف کنید، متوجه خواهید شد که طرز فکر و ذهنیتی سالم پیدا کرده‌اید.
کمی راحت به نظر می‌رسد. پس چرا بعضی از مردم با این مهارت دست و پنجه نرم می‌کنند؟
طرز فکر سالم برگرفته از عمیق‌ترین و درونی‌ترین خواسته‌های شما برای نیل به موفقیت در کسب و کارتان است. افراد به طور طبیعی بر اهداف‌شان متمرکز می‌شوند.
خیلی راحت‌تر است که صرفاً بگذارید روز‌ها بگذرند چون همیشه فردایی منتظر ماست.
چنین رویکردی نه تنها ویژگی افراد موفق نیست بلکه شاخص و کلیدی است برای طرز فکر ناسالم کسب و کار.
به یاد داشته باشید، کسانی‌که معمولاً‌ کاری را شروع می‌کنند زیادند، اما تنها عده قلیلی تمام‌کننده کارهایی هستند که شروع کرده‌اند.
پس تمام‌کننده بودن را انتخاب کنید.
وقتی اهداف‌تان را تعیین می‌کنید، طوری به آنها بچسبید که گویی دارید به ثمر رسیدن آنها را مشاهده می‌کنید.
 
برای رسیدن به اهداف‌تان، هدف‌هایی تعیین کنید که از منظر جهان واقعی قابلیت دسترسی هستند.
هیچ چیز بدتر از آن نمی‌تواند انگیزه‌های شما را در درون‌تان بکشد ، همواره تعیین اهداف دست نیافتنی و سپس هرگز رسیدن به آنها ایجاد انگیزه است.
این کاری است که به طور حتم باید در کسب و کارتان آن را کنار بگذارید.
از سوی دیگر، هیچ چیز به اندازه تعیین اهداف و مقاصد شخصی و دیدن به ثمر رسیدن آنها نمی‌تواند مشوق شما بوده و برایتان ایجاد انگیزه کند.
برای رسیدن به اهدافی که تعیین کرده‌اید خودتان مسئول هستید.
یکبار دیگر هر کدام از اهداف‌تان را بررسی کنید.
بهانه تراشی نکنید چون اینکار باعث می‌شود تعهد اولیه خودتان را کنار بگذارید.
برای اینکه خودتان را در مقابل اهداف‌تان پاسخگو کنید برای خودتان نوعی سیستم تشویق و تنبیه تدارک ببینید.
 
به نوعی سعی کنید فرآورده‌ای از نتایج و فرآورده‌های خودتان باشید.
به صورت منظم از محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید استفاده کنید. خیلی مفید است اگر بتوانید نسبت به محصولاتی که عرضه می‌کنید دلبستگی عاطفی سالم داشته باشید.
همین که به طور مداوم از محصولاتی که عرضه می‌کنید استفاده کنید و تاثیر آنها را بر بهبود زندگی و سبک آن ببینید، این دلبستگی سالم به وجود آمده است. این اتفاق باعث خواهد شد هم درباره محصولات و هم در مورد کسب و کارتان با شور و اشتیاق سالم صحبت و تبلیغ کنید.
از حقایق شرکت در مورد آن سخن می‌گویند. اما این حکایت شما از نتایجی است که به آن دست پیدا کرده‌اید که باعث می‌شود بتوانید به دیگران هم محصول بفروشید.

در برنامه‌های فروش و آموزشهای شرکت‌ خودتان عضو شده و دیگران را هم به عضویت در این برنامه ها تشویق کنید

حتی قبل از این‌که اولین پورسانت خودتان را دریافت کنید در این برنامه عضو بشوید. برای استفاده از محصولات جدید و پیشنهاد آنها به دیگران شور و هیجان داشته باشید.
به نحوی عمل کنید که همه همکاران و مشتریان‌تان را تبدیل به کاربرانی وفادار برای محصولات تبدیل کنید به نحوی که به طور منظم اقدام به سفارش، مصرف و فروش آن به دیگران کنند.
بابت مشارکت آنها در کار از آنها تشکر و قدردانی کرده و در شور و هیجان آنها برای دستیابی به نتایج تعیین شده بابت فروش محصولات مشارکت کنید.
اشتیاق داشته باشید
شور و اشتیاق داشتن یکی از بهترین راه‌های شما برای نشان دادن میزان تعهد و هیجان آشکاری است که کار کردن و فروش دارید. با لذت و قدردانی در مورد محصولات شرکت‌تان صحبت کنید. با شور و هیجان واقعی در مورد کسب و کار‌تان سخن بگویید.

تمرین، تمرین، تمرین – با صدای بلند
قبل از پرزنت کردن دیگران، سعی کنید در مقابل آیینه یا فردی که به وی اعتماد دارید اینکار را به شکل تمرینی انجام دهید. در حال پرزنت کردن افراد و تعریف حکایت‌های موفقیت خودتان برای دیگران و نیز شرح و تفسیر اهداف کاریتان با اعتماد به نفس به آنها لبخند بزنید. اینکار را دوباره و دوباره تکرار کنید. هدف‌تان این است که به فرمان خود‌تان اشتیاق داشته باشید.
مثبت باشید
شور و اشتیاق‌تان را بپرورانید. خواندن و گوش دادن به کتاب‌ها و فایل‌های آموزش صوتی و تصویری به صورت روزانه برای رویا‌های شما در حکم نوعی سوخت محرکه است.
با افراد مثبت‌اندیش ارتباط داشته باشید.
شخصیت شما برآیندی است از 5 نفری که بیشترین وقت خودتان را به صورت روزانه با آنها صرف می‌کنید.
از مربی‌های خودتان قدردانی کنید
گاه و بیگاه از مربیان‌تان تشکر کنید و بابت کمکی که برای موفقیت شما به شما می‌کنند از آنها قدردانی کنید. ارسال مراتب قدردانی شما از ایشان بر روی شبکه های اجتماعی حداقل کاری است که می‌توانید به راحتی آن را به انجام برسانید. یادداشت‌ بگذارید و ایمیل‌ بفرستید. این به نوعی دادن خوراک و پروراندن مثبت اندیشی شما و ترغیب مربیان‌تان به این است که همواره شما را در ذهن داشته باشند و آنها نیز به نوبه خود شما را مورد تشویق قرار دهند.
هرگز درباره لیدر خودتان یا لیدر‌های دیگر منفی صحبت نکنید. اگر در مورد یکی از لیدر‌ها فکری منفی در ذهن دارید زنجیره تفکر به این موضوع را قطع کنید تا خوراک فکری منفی تولید نشود.
سعی کنید به جای هر فکر منفی سه فکر مثبت جایگزین کنید و همین‌طور ادامه دهید تا فکر منفی به طور کامل از ذهن‌تان خارج شود. پیشنهادات و انتقادات آنها را با آغوش باز بپذیرید. اگر نمی‌توانید با آن مربی کنار بیاید دنبال مربی دیگری بگردید.
به زیر مجموعه خودتان یاد بدهید آنها هم به همین عمل کنند زیرا این مسئله باعث خواهد شد برای شما که در آینده به لیدر آنها تبدیل می شوید شما بهترین باشید.
به خودتان کمی زمان بدهید
یادتان باشد کار شما از جمله کار‌هایی «یک شبه پولدار شدن» نیست. اینکار زمان می برد، بنابراین طوری رفتار کنید که در اثر گذشت زمان ناامید نشوید.
در عوض، به تلاش‌ها و موفقیت‌های خودتان بپردازید. به طور مداوم اهدافی برای خود تعیین کنید که در کوتاه مدت قابل دستیابی باشند، در نتیجه مدام حس خواهید کرد که بر روی ریل موفقیت قرار دارید و پیشرفت‌تان در حال انجام است.
خودتان را متعهد کنید که حداقل 5 سال را به این کسب و کار مشغول باشید، آنوقت زندگی خواهید داشت که اغلب آدم‌های روی کره زمین آرزوی آن را دارند ولی هرگز به آن نمی‌رسند.
آموزش پذیر باشید
خودتان را با آموزش‌پذیر بودن و یادگیری مهارت‌هایی که برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید متعهد کنید. دلیل ورود‌تان به کسب و کار و رویاهایی که در ذهن دارید را با دیگران در میان بگذارید، بالاخص با افرادی که مشتاقند موفقیت شما را ببینند مثل لیدر گروه‌تان. از آنها بخواهید در مسیر متعهد کردن خودتان به نیل به آن اهداف شما را یاری کنند.
از پیشرفت‌تان گزارش تهیه کنید
صرف نظر از این‌که در مدتی خاص فعال یا غیر فعال بوده‌اید، پیشرفت‌تان را به مربی‌تان گزارش کنید. اینکار را با پشتکار انجام دهید. حتی اگر اشتباهی در کارتان انجام داده‌اید آن را به مربی گزارش کنید و به وی بگویید دلتان می‌خواهد کسب و کارتان را چطور بسازید. با انجام اینکار تشویق خواهید شد که در کار مداومت و ثبات قدم داشته باشید حتی در صورتی که چندان موفق نشده باشید به اهداف‌تان برسید. مربی شما بر اساس گزارشی که به وی می‌دهید قادر خواهد بود توصیه‌های مناسبی به شما بکند و شما را به ادامه راه تشویق نماید.
خودتان را در کار درگیر کنید
از هر فرصتی برای شرکت در آموزش‌های استقبال کنید. سعی کنید در همه همایش‌ها و گردهمایی‌های محلی، منطقه‌ای و کشوری شرکت کنید. تبلیغ کننده همایش‌های فوق الذکر شوید و همه اعضای تیم‌تان را تشویق به شرکت در آنها کنید. همیشه با ارائه مثال و نشان دادن واقعی رهبری کنید.
در کنفرانس‌ها شرکت کنید
به کنفرانس‌ها بروید! همه کار بکنید تا اعضای تیم‌تان هم همراه شما در این همایش‌ها شرکت کنند. در کنفرانس‌ها دقت نظرتان را حفظ کنید و سعی کنید هر آنچه در آن‌جا یاد می‌گیرید را در کار خودتان پیاده کنید. نکاتی که می‌شنوید و یاد می‌گیرید را به بحث بگذارید و در مورد آنها با اعضای تیم گفتگو کنید.
در دوره‌های آموزشی شرکت کنید
رفتن به بسیاری ازدوره های  آموزشی که در دسترس هستند و برای یادگیری از کارشناسان به دنبال فرصت‌هایی برای رهبری باشید و به لیدر‌های خود اطلاع دهید که دوست دارید مهارت‌های خودتان را در این زمینه ارتقا ببخشید. با به کارگیری و تمرین مهارت‌هایی که در این دوره‌های آموزشی یاد می‌گیرید به طور فعال در فرایند یادگیری آنها شرکت کنید. همچنین، داوطلبانه مهارت‌هایی که در آنها تسلط دارید را به دیگران یاد بدهید.
در کنفرانس‌های تلفنی برگزار شده در بین اعضای تیم مشارکت کنید. معمولاً در گروه‌ها هفته‌ای یکبار از این کنفرانس‌های تلفنی برگزار می‌گردد تا هم به اعضا انگیزه بدهند و هم به سوالاتی که ممکن است پیش آمده باشد پاسخ بدهند. سعی کنید در مورد تمام مطالبی که در این گونه کنفرانس‌ها به بحث گذاشته می‌شود اطلاعات کسب کنید و سعی کنید خودتان را برای پرسیدن یا حتی پاسخ‌گویی به سوالاتی که در پی سوالات قبلی پیش آمده آماده سازید و در این زمینه در تیم‌تان نقشی فعال به عهده بگیرید.
در گردهمایی‌های آنلاین شرکت کنید
اکثر شرکت‌ها این روز‌ها به منظور کمک به نمایندگان فروش خودشان سعی می‌کنند از طریق پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی یا دیگر نرم‌افزار‌های شرکتی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی یا گردهمایی‌های جمعی نمایند. بنابراین به طور مرتب ایمیل‌های رسیده از شرکت را بررسی کنید و ببینید چنین جلسات مجازی چه زمانی برگزار می شوند و مطالبی که  قرار است در آن جلسات به بحث گذاشته شود چه موضوعاتی دارند.
مالکیت کارتان را به دست بگیرید
مالکیت کسب و کار خودتان را خودتان به دست بگیرید. مسئولیت بپذیرید و یاد بگیرید که چطور می‌توانید کسب و کار خودتان را راه بیندازید. این طور نیست که به تنهایی در یک کسب و کار حضور داشته باشید بلکه قطعاً در کسب و کار خودتان حضور دارید. همراه با مالکیت کسب و کار، مسئولیت مالکیت، مزایا و مشکلات آن هم از راه می‌رسند. وقتی مالکیت کسب و کارتان را گرفته‌اید و بابت تصمیم‌هایی که برای آن می‌گیرید در پوست خود نمی‌گنجید، این را هم در میان مهارت ها داشتن ذهنیت مثبت گنجانده‌اید و در نتیجه این موضوع به شما در احساس مسئولیت و نیز در احساس پیشرفتی که در کار می‌کنید و تعهدی که نسبت به آن دارید کمک می‌کند.
بر اشتباهات اصرار نکنید
وقتی چیز بدی اتفاق می‌افتد طبیعت انسان به گونه‌ای است که به سرزنش دیگران روی می‌آورد. حتی اگر 100٪ مطمئنید که مشکل پیش آمده تقصیر فرد دیگری است خیلی بر این موضوع اصرار نورزید. در عوض، بر روی مسائلی تمرکز کنید که کنترل آن دست شماست و برای حل مسئله شروع به اقدام کنید. در پایان روز کاری، کسب و کار شما و همه مسئولیت‌ها ، اشتباهات و موفقیت‌های به دست آمده در آن به طور صد در صد به عهده و متعلق به شماست. البته برای تحقق این موضوع مجبورید با دیگران هم کار کنید، اما موفقیت و یا شکست آن را شما تعیین می‌کنید که صاحب آن هستید.
اشتباهات خود را بشناسید
اگر اشتباهی کردید روی آن پافشاری نکنید. اگر تصمیم شما به شخص دیگری آسیب زده، سعی کنید موضوع را برای وی شرح دهید و در صورت لزوم از او معذرت خواهی کنید. به شرکای کاریتان هم یاد بدهید همین‌طور رفتار و عمل کنند زیرا در نتیجه این کار فرهنگی در سازمان شما به وجود می‌آید که بر مبنای اعتماد در کسب و کار بنا نهاده شده است.
یادتان باشد وقتی اشتباهی مرتکب شدید، لازم نیست بروید بیرون و آن را در ملاء عام جار بزنید. فقط لازم  است قدری اخلاق مدار باشید و به کسانی که به آنها اطلاعات غلط داده شده یا کسانی که راهی اشتباه پیموده اند را از اشتباه در بیاورید، یا به کسانی که آسیبی وارد شده به نحوی جبران خسارت کنید.
صادق باشید
تلاش کنید در کسب و کارتان صادق باشید. صداقت و راستگویی همیشگی هم برای وجهه و اعتبار خودتان و هم برای شهرت و آبروی شرکتی که در آن عضو هستید لازم و ضروری است مخصوصاً زمانی که مشتریانی جدید جذب می‌کنید. برای اینکه نفعی از یک مشتری احتمالی کسب کنید سعی نکنید کار را به نحوی غیر از آنچه هست جلوه بدهید. وقتی محصول شما به خودی خود عالی است، نیازی نیست در مورد فرصت در اختیار مشتری احتمالی یا درآمدی که از راه فروش محصولات و خدمات مذکور به دست می‌آید غلو کنید یا آن را به گونه‌ای دیگر جلوه بدهید. همیشه هر آنچه واقعیت دارد را ذکر کنید و هرگز چیزی نگویید که بشود بعدها آن را به عنوان نوعی فریب تفسیر کرد.
کمک بخواهید
نمی‌توانید یک گوشه بنشینید و منتظر اتفاقات باشید. اگر سوالی برایتان پیش آمده افراد زیادی هستند که منتظر و مشتاقند که اطلاعات و راهنمایی‌های خودشان را در اختیارتان قرار دهند و نیز عده زیادی هستند که مایلند به شما یاد بدهند چطور و از کجا اطلاعات مورد نیاز خودتان را پیدا کنید. اگر کسی را نمی شناسید که بتواند کمک‌تان کند باید فرد جدید برای اینکار پیدا کنید. کسب و کار شما تنها زمانی رشد می‌کند که به آن‌توجه نشان بدهید. پس همه چیز به شما بستگی دارد، حالا موقعی که باید عمل کنید و کمک بخواهید!
موفق باشید
افراد موفق بالاخره راهی برای موفق شدن پیدا می‌کنند. خودتان را همین الان هم موفق فرض کنید. کاری کنید خط افکار، کلمات و اعمال شما با خواسته‌های قلبی‌تان در یک راستا قرار بگیرند. همین الان هم آدم موفقی هستید! این گفته را به یاد داشته باشید: چه فکر کنید می‌توانید و چه فکر کنید نمی‌توانید در هر دو حال درست فکر می‌کنید.
شکست را بازتعریف کنید
شکست فقط زمانی است که دست از تلاش بردارید. اگر چیزی بر خلاف برنامه‌ای که چیده بودید پیش رفت، از این موضوع تجربه کسب کرده و به راه خود ادامه دهید. به هیچ وجه روی این لحظات تمرکز نکنید و از آنها به عنوان شکست یاد نکنید. نگاه‌تان به آینده باشد و مدام حرکت رو به جلوی‌تان را حفظ کنید.
ذهنتان را دوباره برنامه‌ریزی کنید میزان مهارت شما 20% چیزی است که بدان نیازمندید. 80% بقیه شامل غلبه بر ترس و باورهای منفی و بازسازی ذهنیت‌تان است. وقتی خودتان رشد کنید، شاهد رشد درآمد‌تان هم خواهید بود، بنابراین بهترین سرمایه ممکن سرمایه‌گذاری روی خودتان است. تصمیم بگیرید برای سال آتی چه بودجه‌ای می‌خواهید به رشد شخصی‌تان اختصاص بدهید و سعی کنید هر ساله برای سال بعد این بودجه را افزایش بدهید. هنگامی که حس می‌کنید آن احساسات منفی (ترس، اضطراب، خشم، ناامنی، شک، گناه، عدم قطعیت، خشم، حسادت، نفرت، و غیره) دارند پاورچین پاورچین و دزدکی به شما نزدیک می شوند، بهترین راه برای غلبه بر آنها فعالیت است. مدام مشتری احتمالی پیدا کنید، او را پرزنت کنید و روی رشد فردی‌تان کار کنید.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.