مقاله

10 سوالی که توزیع کنندگان باید از خود بپرسند تا به اهداف فروش‌شان دست پیدا کنند

عکس: بادران

نوشته:‌ چریتی (Charity)

   شما به عنوان یک توزیع کننده، در ابتدای شروع به کار بازاریابی شبکه‌ای، فروش مستقیم یا کسب و کار MLM باید تصمیم بگیرید چه اهدافی را می‌خواهید انتخاب کنید. در این‌جا ده سوال برایتان آورده‌ایم که پرسیدن آنها به شما کمک می‌کند اهداف‌تان از فروش را دریابید و به حداکثر ظرفیت خودتان در فروش دست پیدا کنید:

1) در سال اول کار، هدف شما به عنوان یک توزیع‌کننده چیست؟
اهمیت زیادی دارد که برای خودتان اهداف بلند مدت تبیین کنید و مدام این اهداف را به خودتان یادآوری کنید. اگر هدف شما این است که حامی 25 توزیع کننده در سال اول باشید، بنابراین باید به طور متوسط هر ماه دو نفر را جذب کنید. وقتی اهداف بلند مدت‌تان را تبیین کردید، تبیین اهداف کوتاه مدت آسان‌تر می‌شود و در نتیجه نیل به اهداف کوتاه مدت نیز سهل‌تر است.

2) در سازمان‌تان به وجود چند نفر نیاز خواهید داشت؟
اگر پاسخ شما به سوال اول پولی بوده، بنابراین باید در این مرحله به این سوال پاسخ دهید که برای دستیابی به اهدف فروش خودتان و کسب آن مقدار پولی که مد نظرتان بوده، نیازمند جذب چند نفر هستید. برای اینکه کاملاً بفهمید برای دستیابی به اهداف‌تان چه کار باید بکنید حتماً‌طرح درآمدی شرکت را به دقت مطالعه کنید.

3) به نظرتان انجام اینکار نیازمند هفته‌ای ،چه مقدار زمان است؟
بسته به اهدافی که برای خودتان تعیین کرده‌اید، ممکن است تصمیم بگیرید در هفته 10 ساعت یا 30 ساعت برای جذب افراد، تبلیغات و فروش وقت بگذارید. یادتان باشد که اکثر شرکت‌ها اذعان دارند که میهمانی های خانگی در حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد.  

4) چه نقاط قوتی دارید که در رسیدن به این اهداف می‌توان یاری رسان شما باشند؟
آیا در یک گروه اجتماعی یا گروه مذهبی عضویت دارید یا براحتی می‌توانید با افراد غریبه ارتباط برقرار کنید؟ دانستن نقاط قوت فرد می‌تواند به وی در رسیدن به مرزهای موفقیت کمک کند.

5) چه نقاط ضعفی دارید که می‌تواند مانع شما در رسیدن به موفقیت شود؟
دانستن نقاط ضعف می‌تواند به همان اندازه دانستن نقاط قوت اهمیت داشته باشد. اگر در برشمردن نقاط ضعف‌تان با خودتان صادق باشید، آنگاه براحتی خواهید توانست آنها را بهبود بخشید و تقویت کنید. مثلاً افرادی که دیر از خواب بیدار می‌شوند می‌توانند به سحر خیزی عادت کنند، افراد شلخته می‌توانند به افرادی منظم تبدیل بشوند و انسان‌های خجالتی را هم می‌توان به انسان‌هایی تبدیل کرد که خوش مشرب هستند و براحتی با دیگران صحبت می‌کنند.

6) آیا اهداف‌تان واقع بینانه است؟
اگر تصمیم دارید در سال اول 100 هزار دلار درآمد داشته باشید و دور و بر خود افرادی را ندارید که تمایل به شرکت در مهمانی‌های خانگی داشته باشند آیا فکر نمی‌کنید هدف گذاری برای کسب درآمد 100 هزار دلاری دور از واقعیت و غیر واقع‌بینانه است؟ واقع بین باشید و با اهدافی شروع کنید که مطمئن هستید می‌توانید به آنها دست پیدا کنید.

7) از خودتان بپرسید اگر در نیل به اهدافتان شکست بخورید چه حسی پیدا خواهید کرد؟
شکست خوردن فی نفسه چیز بدی نیست؛ مهم این است که بعد از هر شکستی فهرست اهداف تان را بازنویسی کنید و آنقدر تلاش کنید تا به موفقیت برسید.

8) به وضوح خود‌تان را در حالی مجسم کنید که به اهداف‌تان رسیده‌اید؟ موفقیت چه حسی دارد؟
به طور منظم حسی که این موفقیت برایتان خواهد داشت را به خودتان یادآوری کنید.

9) آیا در زندگی‌تان به نیاز فرد خاصی احتیاج مبرم خواهید داشت؟ باید چه گام‌هایی بردارید تا از کمک این فرد خاص مطمئن بشوید؟
یادتان باشد وقتی دارید به این سوال پاسخ می‌دهید حتماً نقاط قوت آن فرد را هم به حساب آورید.

10}برای کمک به امر فروش نیازمند چه سرمایه‌گذاری‌ها و چه اموال و دارایی‌هایی برای انجام کسب و کار هستید؟
حتماً بودجه‌ای برای لوازم کمکی جهت فروش، تهیه ابزار و لوازم، فضای دفتری، ایاب و ذهاب و هزینه‌های دیگر در جمع بودجه تدارک دیده شده‌تان در نظر بگیرید.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.