مقاله

9 راز بازاریابی ساده اما قدرتمند بازاریابان شبکه‌ای

عکس: بادران

جان انگل (John Engle)

   از نوع فعالیت‌های حرفه‌ای و شغلی خودتان ناراضی هستید؟ فکر می‌کنید راه بهتری هم برای امرار معاش وجود دارد ... راهی که عواید بیشتری داشته باشد؟
خبر خوب این است که راه بهتری هم وجود دارد، اما این راه خیلی با چیزی که در مدرسه و دانشگاه آموخته اید متفاوت است... این راه و روش جدید بازاریابی شبکه‌ای نام دارد.
بازاریابی شبکه‌ای را می‌توان به عنوان فرصت برای کسب و کار و تجارت کسانی به حساب آورد که با محدودیت زمان مواجه هستند. افرادی که دوست دارند در یک مدت زمان محدود به اندازه یک کار تمام وقت کار کنند و درآمد داشته باشند. تعدادی از بزرگترین شرکت‌های شناخته شده آمریکا همچون ای وان (Avon)، لوازم آرایشی مری کی (Mary Kay Cosmetics) و تاپر ویر (Tupperware) همگی در سایه سار بازاریابی شبکه‌ای فعالیت می‌کنند.
استراتژی‌های اثبات شده بازاریابی بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای.

در اینجا می‌توانید رمز و راز اثبات شده را مشاهده کنید که بازاریابان دارای بالاترین درآمد‌ها از آن در زمینه بازاریابی شبکه‌ای استفاده می‌کنند.

شماره 1: افراد حرفه‌ای بازاریابی شبکه‌ای بازار هدف خود را می‌شناسند:
شما الزاماً باید بهترین و مناسب ترین مشتریانی که مخاطب کسب و کار کوچک شما هستند را بشناسید. باید نیازهای درونی و تمایلات پنهان آنها را به خوبی درک کنید. باید بدانید که انگیزه ای باعث می‌شود بخواهند تغییری در زندگی شان ایجاد کنند.
شناختن آدم‌هایی که احتمالاً به دنبال نوع رضایت بخش تری از زندگی می‌گردند و دلشان می‌خواهد زندگی کنونی خود را تغییر دهند باعث خواهد شد در بازاریابی شبکه‌ای موفقیت بیشتری کسب کنید.

شماره 2: به خوبی «چرایی» اعمالشان را ترسیم کرده اند:
این موضوع اهمیت بسیاری دارد. چرایی انجام یک کار همان انگیزه‌ای است که شما را وادار به انجامش می‌نماید، دیلی است که به خاطر آن تصمیم می‌گیرید حرکتی در زندگیتان انجام دهید و به یک بازاریابی شبکه‌ای تبدیل بشوید. این دلیل می‌تواند خانواده، داشتن آزادی مالی یا حتی اوقات فراغت بیشتر باشد. این چرایی را از مواردی انتخاب کنید که به قدر کافی قوی و محکم باشد و حتماً این دلایل را جایی بنویسید و نوشته را در محلی قرار بدهید که هر روز آن را ببینید؛ مخصوصاً زمان‌هایی که به نظر از گوشه و کنار مسیر حرکتتان به ناگهان دست اندازی پیش پای شما سر بر آورده است.
اگر «چرایی» که برای خودتان انتخاب کرده اید به قدر کافی بزرگ و مهم نباشد، متاسفم که این را می‌گویم، آمار‌های حاکی از این هستند که احتمال ادامه دادن شما به این کار بسیار پایین تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

شماره 3: بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای دنبال دوستان نزدیک و افراد فامیل نمی‌روند:
یکی از اولین چیزهایی است که اکثر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای از شما دعوت به انجام آن می‌کنند این است که از شما بخواهند فهرستی از نام دوستان، آشنایان و اعضای خانواده خودتان تهیه کرده و سپس در طی بازاریابی خودتان از منزل با تک تک آنها تماس گرفته و فرصت شغلی تان را به آنها عرضه کنید. این فهرست اسامی معروف است به بازار گرم فرد.
بدترین بلایی که ممکن است بر سر زندگی شخصی و دوستی‌های خودتان بیاورید این است که کاری کنید که در آینده نتوانید با این دوستان و فامیل دور هم جمع بشوید. توصیه افراد وارد این است که رویکرد خانواده محور را فعلاً‌ کنار بگذارید، برای یک مدت مشخص، تا زمانی که جذب مشتری در بازاریابی شبکه‌ای را به خوبی فرا بگیرید و در پیدا کردن مشتری و زیرمجموعه به مهارت کافی دست پیدا کنید (اگر فرد وارد و کاردانی در بازاریابی شبکه به شما کمک می‌کند و حامی و پشتیبان شما است، انجام این کار اشکالی ندارد).
اگر دوست دارید چند درس خوب و راه گشا بگیرید، لینک زیر را دنبال کنید فرایند معتبر و پر از انرژی دعوت در بازاریابی شبکه‌ای؛ در اینجا چند فرمول سری توسط بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای به شما آموزش داده می‌شود!
برای این که واضح تر حرف خود را بیان کرده باشم، هرگز به کسی اصرار نکنید، التماس نکنید، او را بر سر دوراهی قرار ندهید و مخصوصاً هیچ وقت سعی نکنید به زور کسی را به این کار متقاعد کنید، به ویژه افراد بازار گرم خودتان را به این شیوه وارد کار نکنید. وقتی به این نتیجه رسیدید که زمان آن فرا رسیده و رویکردی که به کار می‌برید جواب خودش را پس داده، بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای توصیه می‌کنند در این مرحله ببینید آیا نظر خانواده یا دوستان شما نسبت به فرصت کسب و کار کوچک شما مثبت است یا خیر.
بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای هرگز سعی نمی‌کنند دنبال اعضای خانواده و یا دوستان خودشان راه بیفتند و در راه متقاعد کردن آنها به این که این بهترین فرصت برای عبور از مسیر زندگی از زمان اختراع چرخ تا به امروز است تلاش کنند.

شماره 4: هر بار تنها یک یا دو استراتژی بازاریابی را بر می‌گزینند و در آن مهارت پیدا می‌نمایند:
خودتان را با تلاش برای به انجام رساندن پروژه‌های متعدد بازاریابی به طور همزمان خسته و فرسوده نکنید. در بازاریابی شبکه‌ای هم مثل هر شغل و کسب و کار دیگری یک منحنی یادگیری وجود دارد که باید بر آن غلبه کنید؛ پس صبور باشید و به یادگیری بپردازید. این حوزه جایی است که همه حداقل یکبار در آن سرخورده می‌شوند و شجاعت خودشان را از دست می‌دهند، اما موفقیت تنها در اثر سرسختی و پشتکار است که حاصل می‌شود.
ببینید دیگر بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای چه کاری می‌کنند و شما هم از موفقیت آنها یاد بگیرید. این کار باعث شود که شما از همان روش‌هایی تقلید و پیروی کنید که بازاریابان حرفه‌ای موفق به آن روش‌ها عمل یا فکر می‌کنند. در نهایت، انجام این کار به دستیابی به موفقیت زیادی منجر می‌شود.
نکته شماره 1: اگر در این مسیر به راه‌بندان یا مانعی برخورد کردید، سعی نکنید خودتان درصدد مقابله با آن برآیید؛ برای اینکار حتماً با بالاسری خود تماس بگیرید.

شماره 5: بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای هرگز دست از یادگیری نمی‌کشند:
الزاماً باید در طول روزی زمانی را به آموزش و پیشرفت علمی خودتان اختصاص بدهید. رهبران برتر جهان و کسانی که دارای درآمدهای بالا در بازاریابی شبکه‌ای هستند امروزه همان کسانی هستند که از نظر آموزش در سطح بالاتری قرار دارند. این بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای خوانندگان مشتاق و هر روزه نوشته‌های آموزشی خود بوده و مدام در حال تقویت بنیه علمی خود هستند. اگر در مورد این بازاریابان تحقیق کنید متوجه خواهید شد که هر یک از آنها قفسه‌هایی فراوان پر از کتاب‌هایی دارند که پیشتر مطالعه کرده‌اند.
به عبارت ساده، اگر نگاهی دقیق به کسانی بیندازید که درآمدهای قابل توجهی در صنعت بازاریابی شبکه‌ای کسب کرده اند، مشاهده خواهید کرد که این افراد به طور روزانه به فکر تقویت علمی خود بوده و معمولاً دارای کتابخانه‌های شخصی بدین منظور هستند.
نکته شماره 2: اگر خواهان آن هستید که شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در اثر فعالیت‌های انجام شده در بازاریابی شبکه‌ای باشید، باید دائماً به فکر بهبود دانش خود باشید. کتاب‌های موفقیت را بخوانید، در اینترنت به دنبال استراتژی‌های مفید در زمینه رسانه‌های اجتماعی باشید و در کنار آن، نکات بازاریابی شبکه‌ای را هم مطالعه نمایید. علاوه بر موارد بالا، هر موضوعی که می‌تواند موقعیت شما را بهبود ببخشد و شما را به سوی موفقیت رهنمون سازد را دنبال کنید.

شماره 6: حرفه‌ای‌های بازاریابی فعالیت در رسانه‌های اجتماعی را هم در زمره فعالیت‌های تجاری روزانه خود قرار می‌دهند:
آیا هنوز به قدرت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در افزایش ارائه و عرضه محصولات شما و مزایای کسب و کار‌تان شک و تردید دارید؟ به تازگی اعلام شده که رسانه‌های اجتماعی به زودی خواهند توانست نسبت به SEO (تقویت رتبه سایت در موتور‌های جستجو) ترافیک بیشتر به سوی وب سایت شما سرازیر کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به این لینک رجوع کنید رسانه‌های اجتماعی به زودی خواهند توانست ترافیک بیشتری از SEO  ایجاد کنند!
اگر کسب و کار آنلاین شما برنامه‌‌ای برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی به منظور کمک به گسترش مطالب مورد نظر درباره کسب و کارتان ندارید، دارید وقت و انرژی‌تان را می بازید. اساس هر استراتژی بازاریابی خوب به طور قطع استفاده از رسانه‌های اجتماعی در فعالیت‌های روزانه را در بر خواهد گرفت. برای شروع و پایه‌گذاری روابط تجاری جاهای مختلفی وجود دارد... یکی از این‌ها جاهای خوب تمرکز بر شبکه‌های اجتماعی به منظور برقراری روابط جدید و آشنایی با افراد تازه است.

شماره 7: بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای ثبات قدم دارند:
ثبات قدم در بازاریابی شبکه‌ای یک ضرورت است. یک برنامه بریزید، آن را به صورت مکتوب و به شکل فهرست کارهای در دست اقدام در آورید و به شدت به این برنامه پایبند باشید. باید در همه فعالیت‌های خود ثابت قدم و استوار باشید... بدون داشتن ثبات قدم به طور مداوم، کسب و کارتان قطعاً شکست خواهد خورد.
اگر دارید روی شبکه های اجتماعی پستی ارسال می‌کنید، باید استمرار داشته باشید. این‌کار نه تنها از نظر SEO‌ و برای همه موتورهای جستجو بزرگ رتبه بندی (رنکینگ) شما را بالا می‌برد، بلکه وقتی دنبال کنندگان شما مشاهده کنند شما راس یک ساعت خاص مطلب پست می‌کنید، به طور معمول سر همان ساعت منتظر دریافت ان خواهند بود. اگر دلتان می‌خواهد دنبال کنندگان شما به سایت‌تان وفادار بمانند باید ثبات قدم و استمرار داشته باشید.
حتی اگر دیدید نتیجه‌ای که از کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای‌تان انتظار داشتید تحقق نیافته است، باز هم در انجام دادن آن تداوم داشته باشید و دلسرد نشوید. برخی از روزها نسبت به روزهای دیگر سخت‌تر و سنگین‌ترند... به خاطر داشته باشید که عملاً همه بازاریابان شبکه ای حرفه‌ای در مقطعی از کسب و کار خود دچار شک و تردید شده‌اند، اما دست از کار نکشیده و همچنان به تلاش ادامه داده‌اند؛ این موضوع را در خلال نکته بعدی بررسی بیشتری خواهیم کرد.

شماره 8: هرگز دست از کار نمی‌کشند!
تنها راهی که ممکن است کسی در بازاریابی شبکه‌ای شکست بخورد این است که از کار دست بکشد. ممکن است این حرف خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد، ولیکن کاملاً صحیح است. امروزه هم افراد حرفه‌ای در بازاریابی شبکه‌ای حداقل یک بار در کار خود دچار این وسوسه می‌شوند که دست از کار کردن بکشند و عطای آن را به لقایش ببخشند، اما در نهایت هرگز این کار را نمی‌کنند، و به همین دلیل است که در جایگاهی قرار می‌گیرند که شایسته آن هستند... جایگاه دارندگان برترین درآمد‌ها از بازاریابی شبکه‌ای!
بازاریابی شبکه‌ای زمان می‌برد اما مطمئن باشید این سرمایه‌گذاری زمانی به زودی نتیجه را دنبال خواهد داشت!

شماره 9: بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای برای مشتریان خود ارزش قایل می شوند:
به دقت گوش بدهید... کسب و کار ما بازاریابان شبکه‌ای مردم هستند؛ «مردم سراغ کسب و کارها نمی‌روند بلکه به سراغ شخص شما می‌آیند!»
مطمئنم در زندگی شما هم کسی هست که دوستش دارید، به وی احترام می‌گذارید و سعی می‌کنید پا جای پای او بگذارید. اگر شخص به شما بگوید برای کم کردن آن چند کیلو اضافه وزن‌‌تان بهتر است از این دم‌نوش میل کنید و اگر همان آدم به شما بگوید اگر این کار را انجام دهید گذشته از استفاده ظاهری، خواهید توانست به هر آن‌چه آرزویش را داشته‌اید برسید، آیا ارزش امتحان کردن ندارد که برای یک بار هم شده از این دم‌نوش بنوشید؟
برای رسیدن به این نقطه... یکی از راه‌های مهم برای ایجاد اعتماد در خوانندگان‌تان این است که محتوای مبتنی بر ارزش به او ارائه کنید؛ محتوایی که برای مخاطبان سود داشته باشد. ارائه این اطلاعات ارزشمند نوعی مغناطیس مسحورکننده در برابر مخاطبان خواهد نهاد که آن‌ها هر بیشتر تشنه شنیدن مطالب شما خواهد کرد. همین اقدام به تنهایی می‌تواند در مخاطب ایجاد اعتماد کند و خوانندگان هم به نوبه خود شما را دوست خواهند داشت و به شما به چشم مرجعی آشنا به زمینه کاری خود خواهند نگریست.
همان طور که در جهان در بازاریابی شبکه‌ای گفته می‌شود، تا می‌توانید عرضه کنید. اگر درباره بازاریابی جاذبه‌ای چیزی شنیده باشید، می‌دانید که یکی از قوانین بازاریابی جاذبه‌ای بر ارزش افزوده استوار است و ارزش افزوده چیزی نیست جز این‌که بیش از آنچه خواننده از شما توقع دارد دانش در اختیارش قرار دهید.
پایان صحبت‌ها در مورد اسرار بازاریابی بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای
این واقعیت که شما در حال خواندن این مقاله هستید به ما نشان می‌دهد که به دنبال تحقیق و تفحص تحت هر عنوانی برای رشد کسب و کار کوچک خودتان هستید و این مسئله قابل تحسین است. هر یک از این اسرار بازاریابی شبکه‌ای حرفه‌ای را سرسری نگیرید... هر نکته‌ای که در اینجا ذکر شد، توان این را دارد که برای شما بزرگی و عظمت به ارمغان بیاورد.
به خاطر داشتن این نکات بازاریابی صد البته باعث نخواهد شد ثروت باد آورده‌ یا زیرمجموعه و مشتری برایتان از آسمان ببارد. ایجاد هر کسب و کاری، از جمله کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای، زمان می برد تا کامل شود... هیچ کدام از این کار‌ها یک شبه ره صد ساله رفتن نیست.
اگر داستان موفقیت بازاریابان حرفه‌ای و موفقی که بالاترین درآمد‌ها را در بازاریابی شبکه‌ای دارند را بخوانید خواهید دید که اکثر آنها به سختی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند. بسیاری از بازاریابان شبکه‌ای حرفه‌ای رکورد‌های زیادی از شکست‌های به یاد ماندنی خودشان در کسب و کار را به رشته تحریر درآورده‌اند و نوشته‌اند که این مشکلات در نهایت منجر به یافتن راهی شده‌اند که به موفقیت انجامیده است.
خبر خوبی برای‌تان دارم... موفق شدن در بازاریابی شبکه‌ای امکان پذیر است! اگر فقط یکی از پیشنهادات بالا را بگیرید و از همین امشب انجام آن را شروع کنید، مطمئن هستم کسب و کار کوچک‌تان برای همیشه تغییر خواهد

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.