مقاله

می‌دانید چه چیزی باعث توقف‌تان شده است؟

عکس: بادران

نوشته: تیم سیلز (Tim Sales)

شاید بتوانم شما را قانع کنم یا شاید با من موافق باشید که برای موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای باید بتوانید محصول بفروشید، دیگران را جذب کارتان کنید، و به آن‌ها هم آموزش دهید تا بتوانند محصول بفروشند و دیگران را جذب کنند. به این ترتیب این روند ادامه پیدا می‌کند و در نتیجه، همه مجموعه از این کسب و کار منتفع می‌گردند. اگر با این حرف من موافق باشید، احتمالاً باز هم قبول دارید که این روال می‌تواند باعث بهبودی همه چیز زندگی مردم شود. علاوه بر این اگر نتوانستید به اهداف بالا دست پیدا کنید، می‌دانید چه چیزی باعث توقف این روند در شما شده است؟
من هم مثل خیلی‌های دیگر در سمینارها و کنفرانس‌های انگیزشی زیادی شرکت کرده‌ام. مطمئنم دقیقاً منظورم را درک می‌کنید. صدها نفر که گوش تا گوش سالن نشسته و دارند به سخنان انگیزه بخش «فلان و بیسار» گوش می‌کنند، در کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های ریز و درشت شرکت می‌کنند، به نوار‌های صوتی گوش می‌دهند و نوار‌های ویدیویی را می‌بینند که همگی این پیام‌ را به شما منتقل می‌کنند، چیزی که باید آن را حل کنید و بهبود ببخشید توانایی شما در برقراری ارتباط موثر با مشتریان‌تان است.
شما مجبورید برای شرح مزایای یک مفهوم، محصول و کسب و کار با آن فرد ارتباط برقرار کنید و وقتی این کار را به نحو موثری انجام دهید آنوقت است که به موفقیت دست خواهید یافت. قانون اساسی کسب و کار این است که زندگی مردم را بهتر کنید، و اگر آموزش صحیح و مناسب را در زمان درست و مناسب دیده باشید، خود شما همان کسی هستید که می‌تواند زندگی مشتری‌تان را از این رو به آن رو کند.

قصد من در اینجا این نیست که بگویم سخنران‌های انگیزشی یا کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های اینچنینی به درد نمی‌خورند. خود من هم در برخی از این مراسم‌ها حضور داشته‌ام، به چند سخنرانی عالی از چند سخنرانان بی‌نظیر گوش داده‌ام و کتاب‌های با کیفیت زیادی در این زمینه خوانده‌ام. چیزی که واقعاً می‌خواهم بگویم این است که وقتی به صورت ریشه‌ای مشکل‌تان را پیدا نکرده‌اید و نمی‌دانید چه مانعی بر سر راهتان وجود دارد، انجام کارهایی که چندان کمکی به حل مسئله اصلی و مشکل واقعی شما نمی‌کنند نخواهد توانست مشکل شما را حل کند.
بنابراین هر وقت آموزشی دیدید که ارتباطی به تسلط و توانایی در برقراری ارتباط موثر با مشتری و با دیگران نداشت، این آموزش به درد شما نخواهد خورد و باعث خواهد شد به بیراهه بروید. به این شکل با مشکل‌تان تک و تنها رها خواهید شد و کسی نخواهد بود به شما بگوید مشکل واقعی‌تان چیست و چطور می‌توانید آن را حل کنید. خودتان هم هرگز متوجه نخواهید شد چه چیزی دارد باعث عدم موفقیت و نتیجه‌گیری‌تان می‌شود و در نتیجه نخواهید توانست به سوال اساسی ابتدای بحث که از شما پرسیدم جواب صحیحی بدهید؛ این‌که، «آیا می‌دانید چه چیزی باعث توقف شما در دستیابی به نتایج دلخواه‌تان شده است؟»

محصول را به مشتری بفروشید و چطور می‌توانید این را به مشتری بفهمانید که کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای یعنی چه و او بعد از این باید چه کارهایی انجام دهد. وقتی توانستید به این خواسته‌ها دست پیدا کنید، مشتری شما خواهد توانست براحتی با شما بر سر نیازهایی که دارد و خواسته‌هایش ارتباط برقرار کند و به شما امکان خواهد داد ضمن حل مشکل او و برآورده ساختن نیازهایش، در زندگی‌اش تغییراتی ایجاد کنید. هر مطلبی که خارج از این موضوع باشد، صرف نظر از نگاهی که شما بدان دارید، چیزی جز یک عامل منحرف کننده از مسیر مستقیم نیست.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.