مقاله

پنج کلید دیگر برای موفقیت در استفاده از آگهی‌های طبقه‌بندی شده

عکس: بادران

نوشته: چارلز روبین (Charles Rubin)

   آگهی‌های طبقه‌بندی شده روشی ساده اما موثر برای معرفی محصولات یا خدمات‌تان در فضای مجازی است و باید به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی بازاریابی آنلاین خود از آن‌ها استفاده کنیم. اما وقتی یک آگهی طبقه‌بندی شده ارسال می‌کنید، دارید با ده‌ها آگهی و صاحب آگهی دیگر رقابت و مبارزه می‌کنید. در این نوشته مجموع نکته‌هایی که درباره استفاده از آگهی‌های طبقه‌بندی شده در فضای آنلاین را برای چریک‌ها نوشته و ارائه کردیم به نتیجه‌گیری رسانده و تلخیص خواهیم کرد. در مقاله قبلی، بخش اول این فهرست را برای‌تان ارائه کردیم.

1. استفاده از قدرت کلمات
همان قدرت کلماتی که در انتخاب تیتر برای آگهی‌های طبقه‌بندی شده از آن استفاده می‌کردیم در متن آگهی نیز کاربرد پیدا می‌کند. کلماتی مانند «رایگان»، «تضمینی»، «صرفه‌جویی» و امثالهم، به صورت ناخودآگاه تمایلی در خوانندگان به وجود می‌آورند برای خواندن بقیه مطلب یا کسب اطلاعات بیشتر از منبع آگهی دهنده.

2. یک هدیه رایگان بدهید
در اکثر موارد آگهی شما تنها نوعی کلید برای به کار انداختن یا روشن کردن ماشین یک آشنایی و ارتباط مولد کاری است. اغلب گام بعدی یک آشنایی جایی برداشته می‌شود که یک مشتری علاقمند شده به مطلب آگهی از شما می‌پرسد کجا می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره شرکت و محصولات شما پیدا کند. چریک‌ها این یک گام بعدی را تا جایی که می‌توانند جذاب و موثر برمی‌دارند. مثلاً در آگهی منتشره درباره خدمات تامین مالی برای انجام کارهای تجاری، کدام یک از موارد زیر بیشتر باعث می‌شود بتوانید آن گام بعدی کذایی را بردارید؟
«برای دریافت اطلاعات بیشتر همین الان پاسخ ایمیل را بفرستید.»
یا...
برای دریافت مجموعه رایگان حاوی اطلاعات ما، هم اکنون یک پاسخ به این ایمیل ارسال کنید.»

3. امکان ارائه پاسخ را تسهیل نمایید
تا جایی که می‌توانید راه‌های مختلفی پیش پای مشتری برای ارسال پاسخ آگهی‌تان بگذارید. اگر شماره تلفن و فکس‌‌ دارید، آن را هم برای ارسال پاسخ در اختیار مخاطب قرار دهید. حتی ممکن است مشتری‌هایی پیدا بشوند که ارسال یک نامه معمولی بوسیله پست عادی برایشان راحت تر باشد. در نتیجه سعی کنید نشانی پستی خودتان را هم در آگهی بگنجانید. نگذارید در اثر اهمال شما و این‌که برخی از گزینه‌های تماس با خودتان را ارائه نمی‌کنید امکان ارتباط با برخی از مشتری‌های بالقوه از دست برود.

4. به طور منظم موقعیت آگهی‌تان را بررسی کنید
آگهی‌های طبقه‌بندی شده در شبکه‌ها و سرویس‌های آنلاین به سرعت تغییر می‌کنند. آگهی‌‌ای که دیروز ارسال کرده بودید و در صفحه اول و بالای همه آگهی‌های دیگر درج شده بود ممکن است به راحتی و با حجم عظیمی از آگهی‌های ارسالی بعد از شما دو یا سه صفحه پایین‌تر آمده و عنوانش از چشم همه دور بماند. آگهی‌هایی که در دو یا سه صفحه اول سرویس آگهی‌ها نمایش داده می‌شوند به مراتب امکان دیده شدن بیشتری دارند تا آگهی‌هایی که زیر تل عظیمی از آگهی‌های تازه به خاک سپرده شده‌اند. اکثر مردم به خودشان زحمت خواندن بیش از ده یا دوازده عنوان آگهی را نمی‌دهند.
هر روز موقعیت آگهی ‌تان را بررسی کنید تا مبادا آنقدر در فهرست پایین رفته باشد که دیگر به چشم نیاید. اگر این اتفاق افتاده و آگهی شما سر از برزخ آگهی‌ها در آورده آگهی را با یک عنوان و تیتر مشابه دوباره ارسال کنید تا دوباره در فهرست آگهی‌ها به رتبه بالایی ارتقا یابد.

5. برای ارسال آگهی از چندین گروه مختلف و از واژه‌های کلیدی طبقه‌بندی شده استفاده کنید
آگهی شما ممکن است در بیش از یک طبقه و گروه مختلف آگهی در یک سرویس آنلاین بگنجد. شاید هم خودتان طوری آگهی را تهیه کرده‌اید که این مزیت شامل حال آن شده است. برای مثال، برنامه رژیم غذایی و تناسب اندام شما می‌تواند هم برای شرکت کنندگان در یک ورزش خاص مناسب باشد و هم مناسب گروه‌های مختلف مردم عادی (مادران، سالمندان و غیره). سفارشی سازی آگهی برای هر یک از این گروه‌ها می‌تواند نتایج بهتری برای‌تان به ارمغان بیاورد.
از سوی دیگر لازم نیست برای بیشتر دیده شدن پست همان تبلیغ را بدون هیچ تغییری به بخش‌های مختلف ارسال کنید. این‌کار که «ارسال ضربدری مطلب» نامیده می‌شود نشان از تنبلی تهیه کننده آگهی دارد چون طرف نخواسته آگهی را متناسب با گروهی که در آن منتشر نموده شخصی‌سازی کند. همچنین این چنین آگهی‌هایی ممکن است توسط مدیر سرویس‌های انتشار آگهی بازگشت داده شود به دلیل این‌که تناسب کافی با گروه مورد نظر نداشته است.
وقتی یک سری آگهی مناسب سازی شده در گروه‌های مختلف پست می‌کنید، از کلمات کلید‌ی مختلفی برای پاسخ‌دهی استفاده‌ کنید تا بعدها بتوانید متوجه شوید کدام یک از آگهی‌ها بازخورد بهتر و بیشتری داشته است. برای مثال اگر فروشگاه تجهیزات صوتی دارید و یک آگهی فروش تجهیزات صوتی ارسال می‌کنید که باید هم در گروه لوازم اداری منتشر شود و هم در گروه لوازم الکترونیکی، شاید بهتر باشد که از خوانندگان گروه لوازم اداری بخواهید برای ارسال پاسخ و دریافت اطلاعات بیشتر از عبارت «لوازم صوتی اداری» در عنوان پاسخ ایمیل‌شان استفاده کنند. در آگهی ارسال شده بر روی گروه مصرف کنندگان لوازم الکترونیکی می‌توانید به مخاطبین بگویید برای ارسال پاسخ از عبارت «لوازم صوتی خانگی» استفاده کنند. بدین ترتیب با استفاده از این کلمات براحتی خواهید فهمید که کدام یک از آگهی‌ها مخاطب بیشتری جذب کرده است.
آگهی‌های طبقه‌بندی شده به دلیل محبوبیت‌شان بسیار کارآمد هستند. با این حال، چریک‌ها باید مانند استفاده از دیگر ابزار‌ها و سلاح‌های بازاریابی، نحوه استفاده صحیح و بهینه از آن‌ها را در مبارزه بیاموزند. در ساخت و ارسال تبلیغات‌تان از این استراتژی‌ها پیروی کنید تا از رقبایتان جلو بیفتید.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.