مقاله

28 نکته برای فروش بیشتر!

عکس: بادران

   در بازارهای پر رقابت کاری، همیشه راه‌هایی هست که محصول و کسب و کار شما را از سایرین متمایز کند و باعث بشود شما از رقبای‌تان جلو بزنید.بعضی موضوعات خیلی کوچک و پیش پا افتاده به حساب می‌آیند؛ اما می‌توانند مهم‌ترین موضوعات در پیشرفت شما در بازارهای کاری باشند.

28  نکته ای که شما را به یک فروشنده حرفه ای تبدیل میکند:
1.    سعی کنید آغاز مکالمه را طوری شروع کنید که از مشتری بپرسید در مورد شما و محصولات‌تان به چه اطلاعاتی نیاز دارد.
2.    در صورت توهین مشتری به خدمات و محصولات شما، خونسردی خودتان را حفظ کنید. قطعاً دلیلی دارید که مشتری را قانع کند. همچنین از مشتریتان دلیل قانع کننده بخواهید.
3.    با دیگر همکاران و کارمندان همیشه هماهنگ باشید. حرف‌های ضد و نقیض شما و همکاران پیش مشتری جلوه خوبی نخواهد داشت.
4.    طول مکالمه با مشتری را زیاد نکنید. مکالمه زیاد مشتری را خسته میکند.
5.    اگر احساس می‌کنید گوینده و سخنران خوبی نیستین، به هیج وجه به سراغ فروش و بازاریابی نروید. این کار را به عهده بازاریاب‌هایتان بگذارید.
6.    سعی کنید هنگام پرزنت، ارزش‌های کاری مشتریتان را پیدا کنید تا راحت‌تر بتوانید به چیزی که می‌خواهد برسید.
7.    از جملات تبلیغی اغراق آمیز مثل «ما بهترینیم» جداً اجتناب کنید.
8.    همه سوالات مشتری را مستقیم و شفاف جواب بدهید.
9.    هنگام پرزنت مشتری سعی کنید که با هیجان و با اعتماد به نفس کامل حرف بزنید.
10.    اگر برای سوال مشتری جوابی ندارید، لطفاً جواب را حدس نزنید.
11.    قبل از پرزنت مشتری جدید سعی کنید از جاهای مختلف اطلاعاتی در مورد او بدست بیارید.
12.    لطفاً همه واقعیت‌ها را در مورد محصول و خدمات‌تان ارائه بدهید. هیچ محصول و سرویسی بی عیب و نقص نیست.
13.    مشتری را با پیشنهاد‌های گوناگون گیج نکنید.
14.    در هر پرزنتی سعی کنید فقط یک محصول یا خدمات را معرفی کنید.
15.    بهترین بازاریاب و مدیر بازاریابی شهر را انتخاب کنید و با هر قیمتی او را استخدام کنید.
16.    بابت سرویس و خدمات‌تان، قیمت‌های توهمی و بیش از اندازه بالا ندهید. مشتری از قیمت بازار و کیفیت کار شما خبر دارد.
17.    با همکارتان در مقابل مشتری بحث و جدال نکنید.
18.    هیچ وقت در مقابل مشتری سیگار نکشید؛ حتی با اجازه مشتری.
19.    برای تداوم فروش محصولات و خدمات‌تان، سیستم ارتباط با مشتری یا اختصاراً CRM را راه‌اندازی کنید.
20.    از دادن تخفیف‌های هنگفت به مشتری جدا خودداری کنید؛ با این کار باعث می‌شوید که مشتری فکر کند شما کلاه بردار هستید.
21.    اگر نقدینگی شرکت با رکود و فروش پایین کم شد، سرمایه باقیمانده را در حساب بانکی‌تان حبس نکنید؛ ادامه حیات فروش شما به تبلیغات‌تان بستگی دارد.
22.    اگر درصد فروش محصولات یا سرویس‌تان پایین آمد، دنبال عوامل حاشیه‌ای مثل قیمت یا رقیب نگردید. مهمترین عامل در فروش تبلیغات است.
23.    فکر نکنم هیچ شرکتی از شرکت کوکاکولا یا پپسی در جهان شناخته شده‌‌تر باشد! اما آن‌ها هنوز هم هزینه‌های هنگفتی را بابت تبلیغات میپردازند.
24.    هیچ وقت به مشتری‌های همیشگی و قدیمی اکتفا نکنید و دنبال مشتری جدید باشید.
25.    بین ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمد شرکت‌های بلوچیپ (مثل نستله) و بزرگ (مثل مپنا) از حفظ مشتریان قبلی است.
26.    مهمترین قانون فروش: هرگز رقیب را نکوبید!
27.    به جای تخفیف سعی کنید امتیاز بدید. اگر تخفیف می‌دهید حتماً امتیاز بگیرید و اگر تخفیف می‌دهید، طوری بدهید که مشتری بگوید هی، بالاخره توانستم از او تخفیف بگیرم!
28.    اگر مشتری می‌گوید محصول گران است یعنی می‌خواهد بگوید محصول ارزش ندارد. پس ارزش محصول را بالا ببرید و قیمت را کم نکنید.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.