مقاله

تمرکز روی فروش، مهمترین اصل

عکس: بادران

  اساس بازاریابی شبکه ای فروش است و بدون انجام فروش دست یابی به درآمد امکان پذیر نیست. برای این که بتوانید محصولات تان را به راحتی به فروش برسانید و مشتری جذب کنید، چهار مرحله را می‌بایست پشت سر بگذارید:

1- با مشتری یا همان مصرف کننده ارتباط برقرار کنید
با برقراری ارتباط قوی، احتمال فروش شما افزایش می‌یابد. همیشه اولین ارتباط و کلمات رد و بدل شده در آن، مهمترین ارتباط است. اگر در ارتباط اول موفق باشید هم احتمال فروش شما در آن لحظه و هم احتمال فروش‌های مستمر بعدی شما افزایش می‌یابد. تصور نکنید که یک روش برای همه جواب می‌دهد. هر مشتری خصوصیات منحصر به فرد خودش را داراست. نیازها و علایق افراد متفاوت است و با ارائه محصولی که مطابق با نیاز و علاقه افراد است می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید.
فروش با گوش دادن آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد. مشتریان علاقه دارند در مورد خودشان صحبت کنند، به دقت به حرف‌های آنان گوش دهید؛ حرف‌هایی که آنان می‌زنند و اطلاعاتی که به شما می‌دهند کمک زیادی به شما در ورود به مرحله دوم خواهد کرد.

2- به مشتریان تان نشان دهید که چگونه محصولات شما زندگی آنان را بهتر خواهد کرد
در مرحله اول شما باید متوجه نیاز مشتری شده باشید، محصولی را که مورد نیاز او است به او معرفی کنید. برای مثال مکمل‌های رژیمی را به افرادی توصیه کنید که قصد کاهش وزن را دارند یا محصولات مراقبت از پوست برای افرادی که می‌خواهند پوست جوان تری داشته باشند. مشتری را با دادن اطلاعات غیرضروری گیج نکنید و فقط مواردی را که لازم است به او بگویید.
مشکلات آن‌ها را پیدا کنید و به آن‌ها نشان دهید چگونه محصول معرفی شده می‌تواند مشکل آن‌ها را حل کند. جزئیات دقیق و ریز را تنها در زمان درخواست مشتری به او ارائه دهید. بمباران اطلاعاتی به جای این که مشتری را تشویق به خرید کند، او را گیج کرده و حتی منجر به جبهه گیری او می‌شود.

3- فروش را به اتمام برسانید
ایمان خود به محصولات را نشان دهید و با اطمینان حرکت کنید. مثلاً بگویید، پوست شما نرم تر خواهد شد. دوستان من قبلا این کرم را استفاده کرده‌اند و رضایت‌شان را به من اعلام کردند. اعتماد خود به محصولات تان را با روش فروش بالا به پایین تقویت کنید. این روش به این صورت است که بهترین پیشنهاد یا بهترین برنامه خودتان را همان اول ارائه دهید. وقتی به مشتری نشان دهید که توان خرید بهترین‌ها را دارد در واقع او را تحسین می‌کنید. مثلاً بگویید، اگر بهترین نتیجه را می‌خواهید، پیشنهاد من این است. اگر تردید داشتند، بگویید، اگر ترجیح می‌دهید کم کم شروع کنید، پیشنهاد می‌دهم با این محصولات شروع کنید. باز هم اگر علاقه نشان ندادند، بگویید، بسیاری از مشتریان با این محصولات شروع کرده‌اند و با محصولات دیگری ادامه داده‌اند.
در این لحظه دیگر حرف نزنید. سکوت به مشتری شما اجازه می‌دهد که فکر کرده و تصمیم بگیرید. اگر هنگام تصمیم گیری به او فشار بیاورید و یا زیاد حرف بزنید، ممکن است از فروش دور شوید. اگر مجبور شدید مشتری را به زور متقاعد کنید یعنی کارتان را درست انجام نداده اید.

4- پیگیری کنید تا مشتری تان را راضی نگه دارید
این واقعیت را فراموش نکنید که شما نیاز به مشتریان دائمی دارید. مطمئن شوید که مشتری از تصمیم خود راضی است، هر تصمیمی که گرفت فرقی نمی‌کند. خیلی مهم است که همان اول بگویید، حتماً با شما تماس می‌گیرم تا ببینم از محصولات تان راضی هستید. اگر فروشی انجام ندادید، بگویید، اگر اشکالی نداشته باشد با شما در تماس خواهم بود. اگر اجازه داشته باشید که تماس بگیرید، راحت تر و با اعتماد به نفس بیشتری تماس خواهید گرفت. درباره هر مشتری، یادداشت مختصری را برای خودتان بنویسید تا هر وقت با او تماس می‌گیرید مجبور نشوید به حافظه خود فشار بیاورید. این روش‌ها کلی به نظر می‌رسند ولی با یادگیری و تمرین آن می‌توانید تا حدودی خود را به فروش بیشتر نزدیک کنید.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.