مقاله

حرکت صحیح در کنفرانس‌ها و نمایشگاه های تجاری

عکس: بادران

نوشته: مایک فیش‌بین مایک فیش‌بین بنیانگذار کالج تاسیس شرکت استارت‌آپ و نویسنده کتاب «چطور یک شبکه‌ای عالی و حرفه‌ای درست کنیم» است. پیشتر او جزء مؤسسان استودیوی سرمایه گذاری و شرکت نوآوری سازمانی بود.

    من تازه کسب و کار جدیدم را شروع کرده‌ام. از کجا بدانم کدام‌یک از نمایشگاه‌های بازرگانی و کنفرانس‌ها ارزش شرکت کردن دارند و اگر در آن‌ها شرکت کردم، چطور باید بیشترین بهره را از آن‌ها ببرم؟
به کنفرانس‌هایی بروید که در آن‌ها بتوانید دو سری آدم را ملاقات کنید: مشتریان بالقوه و شرکای ارجاعی بالقوه.
شرکای بالقوه افرادی هستند که به مشتریان بالقوه‌‌تان کمک می‌کنند، یا با مشتریان بالقوه‌تان آشنایی دارند و رقیبتان محسوب نمی‌شوند. مثلاً کسی که برای شرکت‌های نو‌پا کار روابط عمومی انجام می‌دهد می‌تواند از کسی که برای شرکت‌های نوپا حسابداری می‌کند بهره‌مند شود
از کسانی که برایشان احترام و ارزش قائلید بپرسید کدامیک از رویدادها بیشتر از بقیه توجه مردم را به خود جلب می‌کنند و می‌توانند برای شما بهترین باشند تا بتوانید از وقتتان بیشترین بهره را ببرید.
 وقتی نمایشگاه تجاری مورد نظر را یافتید که احتمال بیشتری دارد افرادی از آن دو گروه را در آن ملاقات کنید، کمی تحقیق کنید که چه کسانی در این رویداد حضور خواهند داشت. ببینید آیا فهرست مکتوبی از مهمانان در دسترس عموم قرار گرفته است، یا اگر فهرست سخنرانان یا غرفه‌ها وجود دارد، آن‌ها را دریافت کنید. توییتر را با استفاده از هشتگ آن رویداد مورد نظر جستجو کنید و ببینید آیا کسی در حال گفتگو درباره آن هست یا خیر و اگر هست، در مورد چه مسائلی گفتگو انجام می‌شود.
قبل از اینکه به نمایشگاه برسید با افرادی که می‌دانید در آن‌جا حضور خواهند داشت جلسات دیدار و گفتگو را پیشاپیش هماهنگ کنید. این کمک خواهد کرد که شما بیشترین بهره را از وقت خود در نمایشگاه برده و مضافاً این‌که حتماً با افرادی که برای شما اهمیت زیادی دارند به صورت چهره به چهره ملاقات داشته باشید. کمی تحقیق کنید در مورد فهرست نام مهمانانی که حضور دارند و بینید آیا کسی هست که بخواهید با وی ملاقات کنید و این‌که شکل و ظاهر این افراد چگونه است. بنابراین به محض ملاقات این افراد آن‌ها را شناخته و می‌توانید از فرصت آشنایی استفاده کنید.
وقتی با فرد جدید ملاقات کردید از وی بپرسید آیا شخص دیگری در نمایشگاه هست که به نشر وی شما باید با وی ملاقات کنید یا آیا تا بحال در این مکان با فرد جالبی برخورد کرده است یا خیر. سعی کنید افراد داخل کنفرانس را به یکدیگر معرفی کنید. اگر حسابداری ملاقات کردید که با شرکت‌های نوپا کار می‌کند، او را به وکیلی که با شرکت‌های نوپا کار می‌کند یا به خود یک شرکت نوپا معرفی کنید.
از هر کس که با وی ملاقات کردید اطلاعات تماسش را دریافت کنید تا بعد از اتمام نمایشگاه یا کنفرانس بتوانید جهت پیگیری یا او تماس بگیرید.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.