مقاله

۵ قدم برای داشتن فهرست نامحدود

عکس: بادران

نوشته: اریک وور

   زمانی که تازه وارد نتورک مارکتینگ شدم بسیار استرس داشتم. از خودم مرتب سوال می‌کردم و سوالات زیادی داشتم. اینکه ایا کسی این کار را انجام می‌دهد؟ ایا کسی وارد تیم من می‌شود؟…
فقط ۲۲ سال داشتم. بسیار جوان و کم سن و سال بودم، هیچ پولی نداشتم و فقط می‌خواستم کارآفرین باشم، به آخر هفته‌هایم برسم و لذت ببرم.
فقط یک فهرست کوچک داشتم و بسیار مضطرب بودم. تلاش می‌کردم تا از فهرستم استفاده کنم، بهترین افراد فهرستم به من جواب رد می‌دادند! هر چه جلوتر می‌رفتم مدام پاسخ نه می‌شنیدم. فهرستم کوچک و کوچک‌تر و اضطرابم بیشتر و بیشتر می‌شد.
همه کسانی که در بازاریابی شبکه‌ای در فهرست شما هستند باید وارد کسب و کار شما بشوند! بسته به جایگاه و کیفیتی که افراد در فهرست شما دارند باید به شما ملحق بشوند.
داده‌های ارتباطی شما، موفقیت یا شکست شما در بازاریابی شبکه‌ای را تعیین می‌کنند.
اگر فهرستی خوب داشته باشید، ارتباطات خوب، فهرست تماس خوب و روابط گروهی خوبی داشته باشید، یک کسب و کار بزرگ و عالی در بازاریابی شبکه‌ای خواهید داشت.
اما اگر در شهری کوچک زندگی می‌کنید یا فهرستی کوچک و روابطی محدود دارید نمی‌توانید تجارت‌تان را وسعت بدهید و در مجلات و مصاحبه‌ها (مثل من) ظاهر بشوید. اگر فهرست تماس بزرگی نداشته باشید شانستان بسیار کم خواهد بود و این چیزی است که ۲۸ سال پیش متوجه شدم کاملا اشتباه است!
افراد موفق در نتورک مارکتینگ ماهرانه ارتباطات‌شان را پیدا می‌کنند. خیلی‌ها بعد از ورود به بازاریابی شبکه‌ای تازه فهرست خود را پیدا می‌کنند.
در جلسات و گردهمایی‌های شرکت خود و در جلسات بزرگ پرس و جو کنید و ببینید خیلی از لیدر‌های موفق قبل از ورود به این کار چگونه بودند و بعد از آن چطور شدند. یعنی فهرست قبل از ورودشان کلید موفقیت آن‌ها نیست. آن‌ها فهرست خودشان را مرتب توسعه می‌دهند. هر روز فهرست خودشان را توسعه می‌دهند و در روابطشان افراد برای آن‌ها مهم هستند و به افراد اهمیت می‌دهند.
حالا من ۵ راه برای داشتن فهرست نامحدود و بدون مرز به شما خواهم گفت:

اولین گام: کسانی را که از قبل می‌شناسید را فهرست کنید که من به آن می‌گویم فهرست نامزد‌های فعال. این یک  فهرست ۲۰ نفره یا یک فهرست ۴۰ نفره نیست؛ این افراد همان‌هایی هستند که اگر در فهرست‌تان قرار بدهید بابتش بهه شما ۱۰۰۰ دلار داده می‌شود!

گام دوم: این‌که همیشه در حال توسعه دادن فهرست‌تان باشید.
در ملاقات‌ها، در قرار‌ها، روابط و مهمانی‌ها و… قاعده ‌ای را به شما توصیه می‌کنم. اینکه روزی دو نفر را به فهرست‌تان اضافه کنید. ممکن است با این افراد به صورت آنلاین آشنا بشوید یا در گروه‌های اجتماعی، اما مرتب در حال افزایش فهرست خود باشید.

گام سوم اینکه آگاهیتان را بالا ببرید.
افراد زیادی هستن که به طرز باورنکردنی برای تجارت شما عالی‌اند. آنها به طور عادی و طبیعی از محصولات و خدمات ما استفاده می‌کنند ولی ما نمی‌دانیم.

گام چهارم که بسیار مهم هست، هرگز قضاوت نکنید، پیش داوری ممنوع!!
برای ما بسیار ساده است که بگوییم این شخص به درد نمی‌خورد چون هیچ پولی ندارد، یا این به درد نمی‌خورد چون خیلی پولدار است یا خیلی موفق است...
شما نمی‌دانیدکه افراد در ذهنشان چه می‌گذرد یا چه نظری دارند!؟ چه برنامه‌ای دارند!؟ چطور پول در می‌آورند!؟ چطور هزینه‌هاشان را پرداخت می‌کنند و در ذهن و قلب افراد چه می‌گذرد!؟
من پسر خاله‌ای دارم به اسم استیو. استیو کشیش است و همیشه در حال سفر و سخنرانی، و من هرگز و هرگز به او فکر نکرده بودم. او چند برادر دارد که در وزارت‌خانه‌های دولتی کار می‌کنند. من به آن‌ها هم هیچ وقت فکر نکرده بودم؛ حتی یک بار! چون خیلی سرشان شلوغ بود و همیشه در سفر و مشغول بودند. حالا حدس می‌زنید وضع و اوضاع آن‌ها در نتورک مارکتینگ چطور است؟
الان جزو ده نفر برتر با درآمد میلیارد دلاری در شرکت خودشان هستند!!
فکرش را بکنید که این قضاوت من باعث شد که فقط خود من چه درآمدی را از بابت آن‌ها از دست دادم!!!
به شما قول می‌دهم که شما هم افرادی مشابه این آدم‌ها دارید. کسانی هستند که فکر می‌کنید موفق هستند یا نیستد.
کار ما متقاعد کردن افراد برای انجام دادن کاری که خودمان انجام می‌دهیم نیست. کار ما این‌ است که به افراد این «فرصت» را بدهیم و اگر بخواهید در این کار پیش داوری کنید فرصت را از افراد می‌گیرید.

گام پنجم و آخر این که نتورک بر پایه هدف‌هاست. افق‌هاتان را وسعت بدهید. وارد گروه‌هایی جدید بشوید، به گروه‌های نتورکی بپیوندید، به شبکه‌های اجتماعی محلی‌تان ملحق بشوید و افق‌هاتان را توسعه بدهید.
به این ترتیب می‌توانید خودتان و تجارت‌تان را توسعه بدهید.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.