مقاله

چگونگی ایجاد فضای مثبت

عکس: بادران

نوشته: رمز ساسون

  افکار و احساسات شما، و نوسانات روانی و عاطفی که از وجود شما نشأت می‌گیرد، فضای پیرامون شما را تشکیل می‌دهد. افرادی که در نزدیکی شما قرار می‌گیرند این جو را حس کرده و از آن متأثر می‌شوند. این جو تحت عنوان نگرش آن افراد نسبت به شما نیز شناخته می‌شود.
آیا شده که گاهی اوقات وقتی خواسته‌اید با فرد خاصی تماس بگیرید احساس نارضایتی و یا حتی حس افسردگی به شما دست داده باشد؟
آیا اتفاق افتاده که گاهی احساس خستگی بیش از اندازه داشته باشید، گویی که انگار به کل هیچ انرژی‌ای برای‌تان باقی نمانده است؟
بدون هیچ دلیلی افکار منفی وارد ذهن‌تان می‌شود؟
این می‌تواند به دلیل تحت تاثیر قرار شما از نوسانات روحی و روانی منفی‌ای باشد که از افراد دارای ذهنیت منفی به شما منتقل می‌گردد.
در مواقع دیگر ممکن است احساس وجد، شادی و پر‌انگیزگی (الهام گرفتن) کرده یا نوعی آرامش درونی را تجربه کنید. این نیز ممکن است تاثیر نوسانات شخصی دیگر باشد.
هر چه از منظر شخصیت قوی‌تر باشید کنترل بیشتری روی ذهن خود داشته و در آرامش بیشتری خواهید بود و دیگران کمتر خواهند توانست بر ذهن شما تاثیر بگذارند.
در این صورت، می‌توانید تبدیل شوید به نیرویی مثبت که انرژی مثبت‌تان را به دیگران منتقل کرده و بر افراد پیرامون‌تان تاثیر می‌گذارد. برای انجام این کار باید به آنچه بدان می‌اندیشید و به احساساتی که در درون‌تان تجربه می‌کنید آگاه بوده و با دقت بر آن‌ها کنترل داشته باشید. این کار آسان نیست و نیازمند مراقبت، انضباط و پشتکار است.

ایجاد فضای مثبت
1.    نگرش مثبت اهمیت بسزایی دارد.
2.    ذهن‌تان را بیش از پیش بر آن‌چه انجام می‌دهید متمرکز کنید. این کار به ذهن شما می‌آموزد نوسانات قدرتمند بیشتری را منتقل نماید.
3.    تمرینات تمرکز را انجام دهید (بزودی مقاله تمرینات تمرکز به قلم همین نویسنده ترجمه و در سایت منتشر خواهد گردید-م). این کار توانایی شما را جهت انتخاب افکار‌تان تقویت کرده و انرژی بیشتری به افکارتان خواهد بخشید.
4.    مدیتیشن کنید (بزودی مقاله مدیتیشن به قلم همین نویسنده ترجمه و در سایت منتشر خواهد گردید-م). این کار باعث خواهد شد نوسانات آرامش‌بخش‌تری منتقل کنید.
5.    هر چه بتوانید آرامش درونی‌تان را بیشتر کنید نوسانات آرامش بخش بیشتری خواهید توانست انتقال بدهید. آرامش درونی محصول آموزش درونی، بی اعتنایی به دنیا و مافیها و مدیتیشن است. هر کسی با کمی تمرین درونی خواهد توانست به یک مقدار حداقلی از صلح و آرامش درونی دست یابد.
6.    تنها چیزی را تصور کنید که واقعاً و از ته دل دوست دارید اتفاق بیفتد و هر آن‌چه باعث آزردگی خودتان یا افراد دیگر می‌شود را از ذهن‌تان دور نگه دارید.
7.    شادی درون‌تان را بیدار کرده و در آن غوطه بخورید. احساس کنید که این شادی چطور دارد فضای اطراف شما، اتاق، خانه، دفتر، اتوبوس یا قطاری که با آن دارید سفر می‌کنید را پر می‌کند.
8.    نوری روشن را تصور کنید، شعاعی پر از زندگی، شادی و نوسانات مثبت که تمام جسم‌تان و محیطی که در آن قرار دارید را در بر می‌گیرد.
به یاد داشته باشید تنها یک فکر قرار نیست فضای اطراف‌تان را تغییر دهد بلکه این کار با تفکر مثبت مداوم اتفاق خواهد افتاد.
ابزار‌های و علل پیشرفته دیگری هم هستند که می‌توانند جو پیرامون شما را پر کنند اما اینجا برای بحث کردن درباره‌ی آن‌ها جای مناسبی نیست.
ویلیام واکر اتکینسون در کتابش تحت عنوان «تاثیر روانی عملی و جذبه‌ی روحی» می‌نویسد:
«هنگامی که فکر یا احساسی در ذهن یا مغز فردی نزج می‌گیرد، امواج انرژی تولید شده از مغز فرد شکل دهنده به آن امواج به صورت امواج انرژی روانی جریان یافته و بلافاصله در محیط پیرامون فرد فکر کننده تا فاصله‌ای متناسب با قدرت فکر یا احساس وی پخش می‌گردد. این امواج فکری دارای خاصیت بیدار کنندگی نوسانات مشابه در ذهن افراد دیگری هستند که در شعاع تابش و میدان مغناطیسی آن امواج قرار می‌گیرند.»

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.