مقاله

قدرت شبکه‌های مجازی در بازاریابی شبکه‌ای

عکس: بادران

نوشته: اریک وور

 اولین نفری هستم که اعتراف می‌کنم؛ وقتی مسئله‌ی استفاده از شبکه‌های اجتماعی در یک تجارت به میان آمد، مردد بودم. فکر می‌کردم که پشت کامپیوتر نشستن و نوشتن، هیچ‌وقت نمی‌تواند جای ملاقات حضوری را بگیرد.
تا حدی حق با من بود. هنگام عضوگیری، شبکه‌های مجازی نمی‌توانند جای ملاقات رودررو با افراد را ‌بگیرند. اما طی سال‌های گذشته، شبکه‌های مجازی به ابزاری باارزش و کارآمد تبدیل شده که «رشد تیم تان»، «ساختن یک تجارت موفق» و «دسترسی به افراد جدید بسیاری که ممکن است خریدار شما باشند» را محقق کرده است.
من بازاریابان موفق بسیاری را دیده‌ام که به خاطر ترکیب روش‌های استفاده از شبکه‎های مجازی با روش‌های سنتی که من از آن‌ها در تجارتم استفاده می‌کردم، توانسته‌اند به رده‌های بالایی دست یابند. به همین دلیل، نظرم را عوض کردم. شبکه‌های مجازی ابزاری بسیار قدرتمند برای شما و تجارتتان هستند، اگر از آن‌ها به‌صورت مناسبی استفاده کنید.
چند دلیل برای نشان دادن اهمیت این ابزار در زیر ذکر شده است:

دسترسی‌تان را افزایش می‌دهد.
با استفاده از شبکه‌های مجازی دیگر فقط محدود به منطقه، شهر یا کشور خودتان نیستید. می‌توانید در چشم برهم زدنی با هزاران نفر در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید. امروزه حتی کارآفرینان در شهرهای کوچک نیز می‌توانند تجارتشان را بدون صرف هزینه‌ و زمان زیاد در سرتاسر دنیا توسعه دهند. می‌توانید بزرگ‌تر فکر کنید و تجارتتان را تا مکان‌هایی گسترش دهید که قبلاً قابل دسترس نبودند.

روابط تان را مستحکم می کند.
وقتی‌که تجارتتان را گسترش می‌دهید، مهم این است که بتوانید روابطتان را با اعضای تیم تان که دور از شما هستند، حفظ کنید. پیشتر هم گفته بودم، من بر این باور هستم که باید در مواقع مختلف جلسات حضوری با اعضای تیم تان برگزار کنید. اگرچه، شبکه‌های مجازی به شما توانایی پرورش روابطتان را به‌صورت باثبات‌تری می‌دهد.
می‌توانید با ارسال پیام‌های انگیزشی و نکات کارآمد، با اعضای گروهتان در ارتباط باشید. اگرچه این نوع ارتباط از طریق تماس تلفنی یا ایمیل نیز ممکن بود اما با استفاده از شبکه‌های مجازی می‌توانید یک قدم فراتر بروید؛ با پسندیدن (like) یک پست، ارائه نظر، یا تبریک تولدشان، در حقیقت شما باعث استحکام آن رابطه می‌شوید.
شبکه‌های مجازی ابزاری هستند که به شما اجازه‌ی برقراری ارتباط مداوم با تیم تان یا مشتریانتان را می‌دهند و سبب می‌شوند که آن‌ها بدانند شما به یادشان هستید.

 برند خودتان را خواهید ساخت.
یکی از فواید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جذب خریداران است. برند شما – کسی که هستید، شرکتی که برایش کار می‌کنید، زمینه‌های فعالیتتان و غیره- می‌تواند افرادی را که در خط فکری مشابهی با شما هستند را جذب کند و سبب ساختن فهرست خریداران و مشتریانتان ‌شود.
این جمله به این معنی نیست که بنشینید و منتظر سیل خریداران باشید! اما به ‌جای اینکه سراسیمه به دنبال خریدار باشید، خریدارانی که به محصول و خدمات شما علاقه‌مند هستند به سمت شما می‌آیند.
برندتان شما را به افراد بسیاری معرفی می‌کند. طرفداران، دنبال کنندگان و دوستان جدیدی پیدا می‌کنید و می‌توانید با آن‌ها به توافق‌هایی برسید.
شبکه‌های اجتماعی به شما توانایی انجام موارد ذکر شده و چیزهای بسیار دیگری را می‌دهد. روش‌های قدیمی ملاقات حضوری هنوز هم روشی مناسب و کارآمد برای جذب افراد هستند اما اکنون، بیشتر از هر وقت دیگری، می توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی تیمی بزرگ‌تر و قدرتمندتر بسازید.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.