مقاله

بازاریابی ایمیلی هنوز نمرده است( کریس بروگان)

عکس: بادران

وبلاگ نویس محبوب دارد به ما می‌گوید چطور به بهترین شکل از ایمیل برای جذب مشتریان استفاده کنیم. به علاوه اشتباهات رایج صاحبان کسب و کار که باید از آن‌ها پیشگیری شود را نیز بیان می‌نماید. نوشته: تری ایوانز (Teri Evans)،(گزارشگر مجله اینترنتی انترپرینی،کارآفرین)

           
وقتی برای رشد کسب و کار‌تان در جستجوی راه‌های جدیدی هستید، می‌خواهید تا جای ممکن به مشتریان بالقوه بیشتری دست پیدا کنید. به گفته کریس بروگان(chris Brogan)،وبلاگ نویس مشهور، این روز‌ها که رسانه‌های اجتماعی توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده‌اند، باید به یاد داشت ،که اکثر مردم هنوز هم دوست دارند هر روز از یک برند معروف ایمیلی دریافت کنند.
بروگان، رئيس شرکت هیومن بیزنس ورکز ،که شرکتی کوچک در زمینه آموزش و ارتقای رتبه شرکت‌هاست، اعتقاد دارد «هر چند این روز‌ها به اندازه رسانه‌های اجتماعی از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی سخن چندانی به میان نمی‌‌آید، باز هم بازاریابی ایمیلی خوب و قوی، زنده و سرحالی گذشته خویش را حفظ کرده است.» وی در ادامه چنین می‌گوید: ‌«مردم واقعاً پیام‌های خوب، مختصر و ساده را که هر جای دنیا باشد و بدستشان برسد ،را دوست دارند».
بروگان می‌گوید اشتباه رایج صاحبان کسب و کار این است که بیش از حد اطلاعات و گرافیکهای فانتزی در ایمیل‌های خود قرار میدهند که این موضوع خواندن ایمیل روی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند 3 اینچی را به چالشی بزرگ تبدیل می‌کند. در عوض، او نشان می‌دهد که ایمیل باید دارای متنی ساده باشد تا شخصی‌تر به نظر برسد، اما همه این مطالب را در حداکثر 300 تا 400 کلمه خلاصه کرده و در کل پیام فقط درباره یک چیز تبلیغ کنید.
بروگان می‌گوید، «اگر چیزی می‌فروشید که برای صحبت درباره‌اش نیازمند نمایش عکس هستید بی تردید عکس استفاده کنید. اما این عکس نباید دقیقاً همان عکسی باشد که برای بنر روی وب‌سایت‌تان هم استفاده کرده‌اید. زیرا در این‌صورت همه خیلی زود متوجه می شوند که صاحب هر دو مطلب یک نفر است.»
به گفته بروگان، اشتباه دیگر ارسال ایمیل از آدرس ایمیلی است که قابلیت دریافت پاسخ ندارد،که معنی این کار این است که دارید به مشتری می‌گویید علاقه‌ای به برقراری ارتباط با او ندارید؛ فقط می‌خواهید روی ایمیل‌تان کلیک کنند و. جنستان را بخرند. او می‌گوید، در عوض از یک آدرس ایمیل واقعی استفاده کرده و مشتریان را  تشویق کنید به ایمیل‌تان پاسخ بدهند.




 

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.