مقاله

ابزارهای بازاریابی آنلاین برای حرفه‌ای‌های بازاریابی شبکه‌ای

عکس: بادران

تینا راولینز (Tina Rawlins)یک استراتژیست بازاریابی اینترنتی بسیار معروف و با تجربه است. انگیزه او اشتیاقی است که برای ارائه راه حل‌های بازاریابی نتیجه محور دارد. او با همه نوع شرکتی از نظر اندازه کار کرده است؛ از شرکت‌های تازه‌کار گرفته تا شرکت‌های حاضر در فهرست فورچون 100؛ او از دانش و تجربه توسعه و اجرای برنامه‌های بازاریابی بسیار موثر برخوردار است. سابقه 15 ساله وی در بازاریابی و پشتیبانی عملیاتی به صدها شرکت کوچک و متوسط در ایجاد برند‌های تجاری سودآور، چشم‌نواز و موفق در وب کمک نموده است. تینا فارغ التحصیل رشته بازاریابی تجارت الکترونیک از دانشگاه تکنولوژی پیشرو است. جاه طلبی همیشگی او موجبی توانمندی هزاران نفر از کارآفرینان برای ایجاد کسب و کار‌های موفق،سودآور،و پرجنب و جوش شده است.

  در سالهای اخیر بهترین راه برای برقراری ارتباط با بزرگترین اجتماع مخاطبان از طریق اینترنت بوده است. کتاب‌های زیادی در مورد نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی، ساخت وب سایت و استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های ارتباطی جهت رشد و توسعه کسب و کار خود به رشته تحریر درآمده است. شما از چه فناوری‌هایی باید بهره ببرید؟
در این مجموعه از مقالات به دنبال یافتن بهترین ابزار‌های آنلاین خواهیم بود. ممکن است از قبل با بعضی از آن‌ها آشنا باشید. در این‌جا ایده‌های خودمان را با شما در میان خواهیم گذاشت راجع به این‌که چطور می‌شود این ابزار‌ها را به بهترین وجه به کار گرفت یا با ادغام در ابزار‌های دیگر، کارایی بهتری از این ابزار‌ها انتظار داشت. همچنین، در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد که چقدر زمان باید بر روی استفاده از ابزار‌ها سرمایه‌گذاری و صرف کرد تا بیشترین ارزش‌ را از آن‌ها استخراج نمود. شما ممکن است زمان زیادی را صرف یادگیری یک ابزار کنید اما تا وقتی هر روزه و در فرآیندهای روزمره و هفتگی از آن‌ها استفاده نکنید، ممکن است ارزش زمانی که در این‌کار سرمایه‌گذاری کرده‌اید را نداشته باشد.
آیا تا به حال فکر کرده‌اید راز فروش آنلاین در چیست؟ راز مذکور در انتقال منافع و خرید آسان است. از قبل بدانید می‌خواهید چه چیزی به مخاطبان بالقوه‌تان بگویید. من پیشنهاد می‌کنم سه فهرست تهیه کنید:

•مشخصات محصول
•مزایای محصول
•مزایای فرصت کسب و کار

حالا که می‌دانید برای جذب مخاطبانتان چه می‌خواهید بگویید، می‌توانید پیام‌هایی را که می‌خواهید با ابزار‌های مختلف بازاریابی آنلاین منتقل کنید تهیه نمایید. می‌توانید مخاطبی بیابید که از شما حرف شنوی داشته و به شما اعتماد کند. این فهرست‌ها را تهیه کرده و در توییتر، فیس بوک یا پین تراست  انتشار داده و شروع کنید به برقراری تعامل با مخاطبان.
ممکن است مخاطبان‌تان از قبل در مورد محصول و شرکتتان را چیز‌هایی شنیده باشد. کار شما تعریف داستان از جانب خودتان است؛ این‌که چه چیزی شما را از دیگران متمایز می‌کند. به مخاطبتان شرح دهید چطور با تیم‌تان کار می‌کنید و تفاوت شما از دیگر توزیع‌کنندگان شرکت چیست. مخاطب به شنیدن ادعا‌ها در مورد کسب درآمد علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، در عوض برایش شرح دهید که مایلید همیشه در دسترس ایشان باشید، دقیقاً چطور می‌تواند به شما دسترسی دائم داشته باشد، و دقیقاً به چه روشی از طریق آنلاین راه دقیق شما در دسترس هستند، و دقیقاً به چه  طریقی از روش آنلاین با مردم ارتباط برقرار خواهید کرد.
اگر یک هفته از ابزاری استفاده کردید و بلافاصله پاسخی در عوض، به مخاطبان زمان کافی جهت مصرف محتوا و سپس دادن سفارش خاص برای آن ابزار بدهید تا به دقت پاسخ را ارزیابی کنید. پیشنهاداتی بدهید که رابطه را گسترش می‌دهند و در اختیار قرار دادن نتایجی که مخاطبان مایلند از خرید خود بدست آورند بیش از دیگر محتویات ارزشمند و موثر هستند. چه نوع پیشنهادات می‌تواند ارائه دهید که اطلاعاتی در مورد کالا‌ها و خدمات تان در اختیار مخاطبان بالقوه قرار دهد؟ هر هفته یا هر ماه روی یک پیشنهاد جدید تمرکز کنید تا بتوانید پاسخ مخاطبان را اندازه‌گیری کنید.
ممکن است ندانید در ابتدای راه برای بازاریابی آنلاین چکار باید کرد. پیشنهاد می‌کنم ابزار‌ها را به سه دسته تقسیم کنید. ابزار‌هایی وجود دارند که می‌توانند از تیم شما پشتیبانی کنند، ابزار‌هایی که برایتان شهرت و اعتبار به ارمغان می‌آورند .ابزار است که ایجاد شهرت  می‌کند، و ابزار‌هایی هستند که برای‌تان پایین‌دستی (شریک تجاری که بواسطه شما به شرکت ارجاع می‌شوند) می‌گیرند.
از فهرست زیر ارزیابی کنید که در حال حاضر به کدامیک از ابزار‌های نیاز دارید. روی هر یک از ابزار‌های زیر کلیک کنید، پیشنهاد من برای آن ابزار را هم خواهید دید!

ارتباط.
مهم ترین ابزارها آنهایی هستند که اغلب از آن‌ها برای پشتیبانی تیم خود‌تان استفاده می‌کنید. از مهم‌ترین دارایی خود که همانا افراد تیم تان هستند،  خود را پیوست کرده اید.

برنامه‌ریزی محتوا.
با استفاده از اکسل یا ابزاری پیچیده‌تر می‌توانید پیشنهادات مختلف را تهیه و پاسخ آن‌ها را اندازه گیری کنید.

وبلاگ نویسی.
اگر می‌توانید پیامی قوی تولید کنید، می‌توانید با وبلاگ نویسی از پیامهای قبلی خودتان پشتیبانی کنید و پیام را در میان جامعه‌ای بزرگتر از طرفداران خود انتشار دهید.

انتشار تصویری.
با استفاده از ویدئو به مخاطبان بسیار بیشتر دست یافته و با آنها ارتباط عاطفی برقرار کنید. این کار طرفدارانی برا‌ی‌تان ایجاد می‌کند که برای پیام‌تان بازاریابی کرده و از شما یک کارشناس می‌سازد.

خدمات مدیریت مشتری و محتوا.
با استفاده از سیستم مدیریت محتوا به شما امکان می‌دهد تا میزان اثر‌بخشی یک پیشنهاد یا محتوا را تعیین کنید.

تجزیه و تحلیلها.
در حال حاضر فناوری‌هایی هست که به شما کمک می‌کند متوجه شوید چه بازدید‌کنندگانی از ویدیو، وب سایت، اپلیکیشن موبایلی و غیره شما بازدید کرده‌اند و چه زمانی چه کاری انجام داده‌اند.

تست  A/B.
اگر بیش از یک صفحه یا نوع محتوا در یک صفحه دارید می‌توانید از تست A/B استفاده کرده و ترافیک را به منطقه‌ای بفرستید که مشخص کنید چه پیامی بازدید‌کنندگان بیشتری به مطلب یا پیشنهاد جذب کرده‌اند. هر ابزاری که تست A/B ارائه می‌دهد از تکنولوژی استفاده می‌کند که بین دو یا چند نقطه یا چند پیام سوئیچ می‌کند.

بیایید با آزمایش بعضی از این ابزارها شروع کنیم. ابزار‌ها دائماً‌در حال تغییرند اما این اکتشاف به شما کمک خواهد کرد سفر‌های بازاریابی آنلاینتان را از همین امروز شروع کنید. هر روز ابزاری جدید انتخاب و آن را بررسی کنید و فهرستی از ابزار‌های مفید مناسب خودتان تهیه کنید؛ فهرستی که بتواند به شما یا تیم‌تان در بهتر دیده شدن در فضای آنلاین کمک کند.



0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.