مقاله

10 قانون بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

عکس: بادران

نوشته: سوزان جیونلیس (Susan Gunelius )سوزان جیونلیس مدیر عامل شرکت کی اسپلش کریتیو است که خدمات ارتباطات بازاریابی ارائه می‌دهد. او چندین کتاب به رشته تحریر درآورده که از آن جمله است «در 10 مرحله آسان از شر قانون کپی رایت راحت شوید» ، که توسط انتشارات انترپرینر میدیا منتشر شده است.

  استفاده از قدرت محتوا و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند با سرعتی چشمگیر به بالا بردن مخاطبان و در نتیجه، مشتریان احتمالی‌تان کمک کند. اما بدون هیچ تجربه قبلی یا نداشتن ذهنیت قبلی، انجام این کار می‌تواند چالش برانگیز باشد.
در این زمینه، درک اصول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی حیاتی است. از به حداکثر رساندن کیفیت تا افزایش ورودی‌های آنلاین تان، رعایت این 10 قانون در ایجاد ستون مبنایی که تکیه‌گاه مشتریان، برند تجاری، و شاید از همه مهم‌تر، سود و زیان کسب و کار‌تان باشد، به شما کمک خواهد کرد.

1. قانون گوش دادن:
موفقیت در رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا نیازمند بیشتر گوش دادن و کمتر صحبت کردن است. مطالب و محتویات صفحات آنلاین مخاطبان هدف خود را بخوانید و ببینید چه چیزهایی برایشان مهم است. تنها پس از آن است که خواهید توانست محتوایی ایجاد کنید یا شمع مکالمه‌ای را روشن کنید که به جای به هم ریختن زندگی دیگران، ارزشی به زندگی شان بیفزاید.

2. قانون تمرکز:
بهتر است روی یک تخصص تمرکز کنید تا همه‌کاره وهیچ کاره باشید. استراتژی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوای به شدت متمرکز و هدفمند، جهت ایجاد یک برند قوی فرصت بیشتری برای موفقیت دارد تا یک استراتژی گسترده است که تلاش می‌کند همه چیز را برای همه مردم  تامین کند.

3. قانون کیفیت:
کیفیت بر کمیت پیشی می‌گیرد. بهتر است 1000 ارتباط آنلاین داشته باشید که مطالب‌تان را واقعاً بخوانند، به اشتراک بگذارند و در مورد مطالب‌تان با مخاطبان خود‌شان بحث کنند تا این‌که 10،000 ارتباط عقیم داشته باشید که پس از اولین ارتباط، چنان ناپدید شوند که دیدن ستاره سهیل از پیدا کردن آن‌ها آسان‌تر باشد.

4. قانون صبر:
موفقیت در رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی‌افتد. هرچند ممکن است شهاب زودگذر موفقیت را هم مشاهده کنید، اما چنین موفقیتی هیچ گاه دوام نخواهد داشت مگر اینکه خودتان را مهیای گام گذاشتن در راهی طولانی و تحمل سختی‌های بی تعداد مسیر کنید تا به گنج برسید.

5. قانون مرکب:
اگر محتوایی شگفت انگیز و با کیفیت انتشار دهید و کار پیدا کردن مخاطبان آنلاین و دنبال کنندگان سری مطالب‌تان را با کیفیت خوب به سرانجام برسانید، این افراد مطالب شما را با مخاطبان خودشان در توییتر، فیس بوک، لینکد‌این، وبلاگ‌ها و در همه جای اینترنت به اشتراک خواهند گذاشت.
این به اشتراک گذاری و بحث درباره مطالب شما مدخل جدید برای موتورهای جستجو مانند گوگل باز خواهد کرد تا بهنگام جستجوی کلید واژه‌ها، شما را در رأس فهرست مطالب مربوط به ان کلید واژه قرار دهد. این مداخل ورودی خود به صدها و هزاران روش بالقوه‌ای تبدیل خواهند شد که مردم به واسطه آن شما را براحتی در محیط آنلاین خواهند یافت.

6. قانون نفوذ:
زمانی را برای یافتن افراد تاثیرگذار در محیط آنلاین در بازار و صنعت مربوط به خودتان اختصاص دهید و کسانی را بیابید که از پیش بامخاطبانی با کیفیت و به احتمال زیاد علاقه مند به محصولات، خدمات و کسب و کار شما ارتباط دارند. با این گونه افراد مرتبط شوید و روی ایجاد رابطه تجاری با آن‌ها کار کنید.
اگر چنین افرادی شما را به عنوان منبعی جالب و معتبر از اطلاعات مفید رودرویشان شناسایی کنند، ممکن است مطالب شما را با دنبال‌کنندگان خودشان به اشتراک بگذارند، که این کار می‌تواند شما و کسب و کار‌تان را در معرض دید مخاطبان جدید زیادی قرار داده دهد.

7. قانون ارزش‌گذاری:
اگر شما تمام وقت‌تان را در شبکه اجتماعی به طور مستقیم به ترویج محصولات و خدمات‌تان مشغول شوید، مردم دیگر به حرف‌های‌تان گوش نخواهند داد. باید ارزش افزوده گفتگو‌های‌تان را بالا ببرید. کمتر بر گفت و شنود و بیشتر بر تهیه مطالب شگفت انگیز تمرکز کرده و روابط خودتان را با افراد تاثیرگذار در محیط آنلاین توسعه دهید.  زمانی خواهد رسید که این افراد به کاتالیزوری قدرتمند ،برای هر کلمه‌ای از دهان‌تان خارج می‌شود و هر چیزی که راجع به بازاریابی کسب و کار‌تان می‌گویید.تبدیل خواهند شد.

 8. قانون تحویل گرفتن:
وقتی شما کسی را که مستقیم به شما مراجعه کرده از خود نمی‌رانید پس قاعدتاً نباید کسی که از طریق آنلاین به شما رجوع کرده را هم نادیده بگیرید. ایجاد و پایه‌ریزی روابط یکی از مهم‌ترین بخش‌های موفقیت در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است؛ بنابراین همیشه هر کسی که سعی داشت با شما ارتباط برقرار کند تحویل بگیرید.

9. قانون دسترسی:
نباید چنین باشد که  مطلبی را منتشر کنید و بعد ناپدید شوید. باید مخاطبان همیشه به شما دسترسی داشته باشند. این بدان معناست که شما باید به طور مداوم محتوا منتشر و در گفتگو‌ها شرکت کنید. دنبال‌کنندگان آنلاین می‌تواند دمدمی مزاج و بی‌وفا باشند و اگر چند هفته یا چند ماه غیب‌تان بزند، بدون لحظه‌ای درنگ فرد دیگری را جایگزین شما خواهند کرد.

10. قانون عمل متقابل:
نمی‌توانید از دیگران انتظار داشته باشید مطالب شما را به اشتراک بگذارند و در مورد مطالبی که منتشر کرده‌اید به بحث و گفتگو بنشینند مگر این‌که خودتان همین کار را درباره مطالب و محتوا‌های منتشر شده توسط آن‌ها انجام بدهید. بنابراین، بخشی از زمان صرف شده توسط شما در رسانه‌های اجتماعی باید در به اشتراک گذاری و صحبت کردن در مورد محتوای منتشر شده توسط دیگران صرف شود.




0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.