مقاله

7 عادت کلیدی سوپر نتورکر‌ها

عکس: بادران

لوئیس‌هاوز (Lewis Howes) ،نویسنده کتاب مدرسه عظمت (The School of Greatness) است. او یک کارآفرین در زمینه سبک زندگی، یک مربی در رشته کسب و کار و سخنران اصلی بسیاری از کنفرانس‌هاست. او پیشتر بازیکن فوتبال حرفه‌ای بوده و هم اکنون عضو تیم ملی هندبال مردان آمریکاست.‌ هاوز مجری پادکست‌های مدرسه عظمت بوده و توسط اوباما، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده به عنوان یکی از 100 کارآفرین برتر زیر 30 سال آمریکا شناخته شده است. او در نشریات نیویورک تایمز(The New York Times)، پیپل (People)، منز هلث (Men's Health)، تودی شو (The Today Show) و دیگر رسانه‌های بزرگ مطلب می‌نویسد.

 توانایی شبکه سازی موفقیت آمیز می‌تواند یکی از بزرگترین دارایی‌ها در کسب و کار باشد. این توانایی به افراد امکان می‌دهد فرصت‌هایی باور نکردنی را بیابند که دیگران فقط از کنار به تماشای آنها می‌نشینند.
شبکه‌سازی موثر در نتیجه بخت و اقبال بوجود نمی‌آید بلکه انجام آن نیازمند کار سخت و پشتکار زیاد است. سوپر نتورکر شدن چه چیز‌هایی لازم دارد؟ در اینجا هفت تا از مهم‌ترین عادات لازمه را برایتان فهرست کرده‌ایم:

1. سوالات خردمندانه بپرسید:
قبل از حضور در رویدادهای شبکه‌ای، اسم افراد شرکت کننده را بگیرید و در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی نامشان را جستجو کنید و ببینید به چه حوزه‌هایی بیشتر از دیگر زمینه‌ها علاقه‌مندند. در مورد افرادی که قبلاً عضو شبکه‌تان هستند تصور نکنید که همه چیز را در موردشان می‌دانید. ببینید در حال حاضر روی چه موضوعی دارندکار می کنند یا تلاش می کنند چه کاری را به سرانجام برسانند. این توجه به جزئیات در ملاقات شخصی که خواهید داشت یا در یکی از قرار‌های ملاقات همراه با صرف غذا بسیار به دردتان خواهد خورد.

2. ارزش بیفزایید:
یکی از شیوه‌های قدرتمند شبکه‌سازی افزودن فوری ارزش به ارتباطات جدید است. این بدین معنی است که به محض این که متوجه شدید می‌توانید به کسی کمک کنید عمل کمک کردن را شروع کنید. مثلاً اگر کسی را در شبکه تان می‌شناسید که می‌تواند یک ارتباط مشکل را درست کند، سریع چاره‌ای بیندیشید و دو نفر مذکور را به هم معرفی کنید.

3. حکایت‌شان را بیاموزید:
از بازار‌یابان شبکه‌ای موفق بپرسید چطور توانسته‌اند به جایگاهی که الان هستند دست پیدا کنند. بسیاری از افراد این کار را نوعی تمرین حسن تفاهم می‌دانند، در حالی‌که شنیدن این حکایت‌ها می‌تواند تا حد زیادی رویکرد افراد موفق در کار تجارت را به شما بیاموزد. هر چقدر بیشتر ذهنیت شرکای شبکه‌‌ای‌تان را بدانید، بهتر می‌توانید به رابطه‌تان، ارزش افزوده یا عصاره ارزش آن رابطه را استخراج نمایید.
مثلاً، برخی از بازاریابان شبکه‌ای افتخارشان این است که روزی 16 ساعت کار می‌کنند در حالی‌که دیگر بازاریابان معتقد به نقشه داشتن و در انتظار فرصت‌های مناسب نشستن هستند. این‌ها سرنخ‌هایی هستند که نه تنها می‌توانند به شما کمک کنند ارزش‌های افراد را درک کنید بلکه می‌توانید بفهمید کار با این افراد می‌تواند به چه شکل باشد.

4. یک واقعیت به یاد ماندنی به دیگران بدهید:
وقتی کسی می‌پرسد: «مشغول چه کاری هستید؟» یک سخنرانی از قبل آماده شده در مورد شرکت و حرفه‌تان را به خوردشان ندهید. یه چیز شخصی‌تر بگویید که نشان دهد واقعاً چه کسی هستید. مثلاً این که علاقه دارید سازی را بنوازید یا در جمع‌آوری عتیقه وسواس دارید. این‌ها هم جزء چیز‌هایی هستنند که «انجام می‌دهید»، پس از فرصت استفاده کنید و این مطالب را به دیگران بگویید. اطلاعات شخصی تا این حد می‌تواند به آشکار شدن خلق و خوی مردم کمک کرده و باب سخن گفتن را باز کند.

5. یک فهرست نگه دارید:
روال کار‌تان پس از حضور در یک رویداد شبکه‌ای یا شرکت در مراسم شام یا ناهار چیست؟ اگر جوابتان این است که، «می‌روم خانه» است، احتمالا دارید فرصت‌ها را از دست می‌دهید. موضوعات مهمی که در این مراسم صحبت شده را بنویسید. این عادت می‌تواند به شما کمک کند از سوزاندن فرصت‌ها جلوگیری کنید و چیزی داشته باشید که در ملاقات‌های بعدی مرجع گفتگو‌های شما باشد. همچنین می‌توانید به عنوان کسی شناخته شوید که به همه چیز تمام موضوعات احاطه دارید.

6. قول‌های کوچک و عمل به آن‌ها:
مهم نیست قولی که می‌دهید چقدر کوچک است، چیزی مثل ارسال ایمیل یا گرفتن یک تماس تلفنی، پایبندی به عهد نشانه شخصیت‌تان است. با عمل به گفته‌هایتان، به قابل اعتماد بودن شهره می‌شوید؛ یعنی دقیقاً چیزی که هر بازاریاب شبکه‌ای بزرگی در آرزوی داشتن آن بسر می‌برد.

7. پاداش ارتباطات «قدرتمند»تان را بدهید:
فهرستی از پنج یا ده شریک برتر شبکه‌ای‌تان تهیه کنید و هر هفته برای هر کدام، چه از نظر شخصی و چه شغلی، کاری انجام دهید که به ارزش آن‌ها افزوده باشید. ممکن است کتابی برایشان بفرستید یا قرار ناهاری بگذارید و فردی را با آن‌ها آشنا کنید. این عادت می‌تواند به شما کمک کند با ارتباطات قدرتمند‌تان دائماً در تماس باشید. درست مثل بدن‌سازی یا سرمایه‌گذاری، موفق‌ترین افراد کسانی هستند که در کارشان تداوم دارند.


4 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.