مقاله

مشخصه یک رهبر واقعی

عکس: بادران

نویسنده مقاله : تام شریتر (Tom Schreiter) ، تام شریتر معروف به «آَل بزرگ» (Big Al)، نویسنده و سخنران جلسه‌های آموزشی بسیاری درباره چگونگی جذب زیرمجموعه‌های جدید است. داشتن 36 تجربه در زمینه ایده‌هایی که آموزش می‌دهد، از وی نمونه کاملی از رهبری ساخته که به راحتی می‌تواند مشتریان و بازاریابان جدید را جذب خود نماید.

 هفته گذشته موقعیتی پیش آمد که در حین گشت و گذار با اتومبیل، ساعتی همراه تیم رز (Tim Rose) باشم. او برایم تعریف کرد که کسب و کارش را چطور شروع کرده است: «در 29 روز اول، 31،000 مایل (50.000کیلومتر) سراسر ایالت تگزاس را زیر پا گذاشتم تا با مشتری‌های احتمالی ملاقات کرده و کسب و کارم را شروع کنم.»

50.000کیلومتر!
یعنی بیشتر از روزی 1600 کیلومتر در حالی که در این بین جلسات ملاقات، دیدار با مشتری‌ها، آموزش و احیاناً خواب و استراحت گاه و بیگاه هم انجام می‌شده است. فکر می‌کردم خودم آدمی هستم که خیلی سفر کرده‌ام، اما من حتی نمی‌توانم تصورش را بکنم چطور می‌شود روزی 1600 کیلومتر سفر کرد و چقدر این کار می تواند سخت باشد که در حین این سفرها کسب و کاری را از ابتدا پایه گذاری نمود.

حالا، این را در نظر بگیرید. آیا کسی را سراغ دارید که بگوید می‌خواهد کسب و کاری راه بیندازد، اما فاصله محل برگزاری جلسات هفتگی خیلی دور است؟ یا کسی که فکر می‌کند گذاشتن سه ساعت وقت صبح‌های پنج‌شنبه یا عصر‌های جمعه برای آموزش خیلی ظالمانه است؟
این آدم‌ها خیلی هم دنبال دستیابی به نتایج یک کسب و کار موفق نیستند ، زیرا بعنوان مثال نمیتوانند فیلم سینمایی روز تعطیل را بینند یا به استراحت صبح روز تعطیلشان نمیرسند، یا برنامه‌های فوق با زمان گشت و گذارشان در اینترنت، یا کارهای زندگی شخصی‌شان تداخل دارد.
پس سعی نکنید محل جلسات هفتگی را تغییر دهید. سعی نکنید جلسات آموزشی را کوتاه‌تر کنید. این کارها مشکلی را حل نخواهد کرد.
در عوض، سعی کنید برای این افراد الهام بخش باشید تا خواهان رسیدن به نتایج یک کسب و کار موفق باشند و از فکر کردن سختی‌هایی که ایجاد کسب و کار جدید در پی دارد اجتناب کنند. به این کار می‌گویند رهبری کردن. اگر الان فاقد مهارت‌های رهبری هستید، می‌شود آن‌ها را یاد گرفت. برای شروع، مطالعه مقالات آموزشی همین مجله می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

4 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.