مقاله

54 راهکار مؤثر برای موفقیت کسب و کار – بخش 3

عکس: بادران

  36. بهینه‌سازی فرم ثبت‌نام
فرم ثبت نام ایمیل باید طوری طراحی شود که افراد بیشتری را به سمت شما بکشاند. حتی وقتی خدمات خوبی ارائه دهید اما فرم ثبت نامتان سؤالات زیادی داشته باشد و یا خوانایی آن پایین باشد، بازدیدکنندگان از شما کناره خواهند گرفت. در این زمینه پلاگین های رایگان وردپرس وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می توانید فرم‌های مختلفی بسازید و ببینید کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر است.
37. از پلاگین‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی بهره ببرید
باید امکانی فراهم کنید تا تمام افراد بتوانند پست‌های شما را به اشتراک بگذارند. این کار بیشتر از فعالیت‌های معمولی رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می کند. برای این منظور می‌توانید از پلاگین های اشتراک گذاری اجتماعی استفاده کنید. بدین ترتیب، بازدیدکنندگان می توانند فقط با یک کلیک پست‌های شما را به اشتراک بگذارند.
38. نشانه‌گذاری اجتماعی
نشانه گذاری اجتماعی شامل تگ کردن و استفاده از ابزارهایی چون دلیشز، اورنوت یا پینترست است. محتوای خود را در سایت‌های نشانه گذاری اجتماعی قرار دهید تا توجه بیشتری را به خود جلب کنید. این کار باعث می شود تا رتبه‌ی جستجوی شما بالاتر رود.
39. میزبانی از سمینار تحت‌وب یا وبینار
وبینار می تواند میان شما و دیگران، رابطه‌ای شخصی به وجود آورد و افراد بیشتری را به سمت کسب و کار شما جذب کند. از موضوعاتی استفاده کنید که مورد علاقه مخاطبان هدف شماست و توصیه‌های مفید به آن‌ها بدهید. با ارتقاء وبینار می‌توانید افرادی که می‌خواهند از خدمات شما استفاده کنند، بیشتر به سمت خود جذب کنید.
40. استفاده از توصیه‌های افراد تأثیرگذار
وقتی از کسب و کار خود تعریف می‌کنید، دیگران به این موضوع با شک و تردید نگاه می‌کنند؛ زیرا آن‌ها می‌دانند شما می خواهید وضعیت کسب و کار خود را بهبود دهید. اگر از نظرات و توصیه‌های افراد با نفوذ استفاده کنید، شخص سومی وارد ماجرا می شود تا دیگران بهتر بتوانند گفته‌های شما را درباره کسب و کار باور کنند. این توصیه‌ها می‌تواند از جانب مشتری‌ها هم باشد، پس آن‌ها را در سایت یا شبکه‌ی اجتماعی خود منتشر کنید. اگر از مشتریان فعلی خود بخواهید یک توصیه‌نامه بنویسند، قطعا در این راه به شما کمک می‌کنند.
41. از امضای ایمیل استفاده کنید
نشان و امضای ایمیل حرفه‌ای بسازید که دارای لینک‌هایی به وب سایت، پروفایل‌های اجتماعی و ... است. این کار شما را فردی حرفه‌ای نشان می دهد و باعث جلب توجه بیشتری خواهد شد.
42. با افراد تأثیرگذار صحبت کنید
با افراد تأثیرگذار در زمینه‌ی کسب و کار خود صحبت کنید و آن را در سایت انتشار دهید. این کار خیلی سخت نیست، تنها کافی است از آن‌ها بخواهید درباره پست‌های شما نظر بدهند. اغلب افراد تأثیرگذار به دنبال این هستند که ببینند مهارت‌های آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است؛ پس ممکن است مصاحبه را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند که این کار افراد زیادی را به سمت شما جلب می‌کند.
43. اشتراک‌گذاری تصاویر نهان‌نگاری
اگر قبلاً گیفی ساخته‌اید یا حقوق یک تصویر متعلق به شماست، باید قبل از به اشتراک گذاری، آن را نهان نگاری کنید. این کار آسیبی به محتوا وارد نمی کند، بلکه به عنوان امضایی مطرح می شود که کسب و کار و محتوا را تنها منحصر به شما نشان می دهد.
44. عضویت در فروم‌ها و انجمن‌های گفتگو
در انجمن‌هایی عضو شوید که درباره کسب و کارهایی شبیه به شما سؤالاتی پرسیده می شود. برای مثال، اگر کسب و کار شما در زمینه ارائه خدمات بهینه سازی سایت فعالیت می کند، به دنبال انجمن‌هایی باشید که افراد در آنجا درباره این خدمات سؤال می پرسند. سعی کنید با معرفی کامل خود به این افراد پاسخ مناسب دهید.
45. سئوی سایتتان را ارتقاء دهید
اگر می خواهید مطالب سایت شما در نتایج جستجوها دیده شود باید به دنبال تقویت سئوی وب سایتتان باشید. این بهینه سازی‌ها شامل عنوان پست، تگ تصویر، توضیحات متا و دیگر عناصر است. باید تمام پست‌هایتان را از نظر جستجو بهینه کنید تا رتبه شما در گوگل بالاتر رود.
46. گوش دادن به رسانه اجتماعی
به صحبت‌های دیگران درباره کسب و کارتان گوش دهید. برای این منظور می‌‌توانید از Google Alerts استفاده کنید. یک هشدار در گوگل‌آلرت بگذارید تا هر وقت اسم کسب و کار شما به عنوان کلمه‌ی کلیدی آمد به شما اطلاع دهد. با گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی به دنبال مشتریان جدید باشید.
47. پادکست بسازید
برخی افراد به جای خواندن به گوش دادن علاقه‌ی بیشتری دارند، پس با ساخت پادکست به مخاطبان خود بی افزایید.
48. ثبت نام در سرویس HARO
HARO سرویسی است که روزنامه‌نگاران در آن پرسش‌نامه‌هایی درزمینهٔ های مختلف مطرح می‌کنند. با ثبت نام در این سایت، به پرسش‌نامه‌ها پاسخ دهید. اگر پاسخ‌های شما جالب باشد، به بخشی از خبر تبدیل می‌شوید که این کار سبب رونق کسب و کارتان خواهد شد.
49. از جستجوی پیشرفته لینکدین استفاده کنید
از طریق جستجوی پیشرفته لینکدین پروفایل‌هایی پیدا کنید که برای کسب و کار شما مناسب هستند. می توانید این نوع جستجوها را در لینکدین ذخیره کنید یا هر زمان پروفایل جدیدی در زمینه کسب و کار شما ایجاد شد، لینکدین به شما از طریق ایمیل خبر بدهد.
50. اینفوگرافیک بسازید
اینفوگرافیک ها به نسبت پست‌های ساده، توجهات بیشتری به خود جلب می کنند. اینفوگرافیک ها در پینترست یا با استفاده از جستجوی تصاویر گوگل، پیدا می شوند. باید داده‌هایی جمع آوری کنید و از یک ابزار رایگان برای ساخت اینفوگرافیک بهره ببرید.
51. بازاریابی از طریق مشتریان فعلی
اگر می خواهید درآمدتان را افزایش دهید، بهتر است تنها روی مشتری‌های کنونی تمرکز کنید تا اینکه به دنبال مشتری‌های جدید باشید. باید کاری کنید که مشتری‌های فعلی به خریداران همیشگی تبدیل شوند و همیشه به دنبال استفاده از خدمات شما باشند. شما می توانید با ارائه خدمات بیشتر، درآمد بالاتری کسب کنید.
52. رویدادهای آنلاین
از طریق سرویس‌های مختلف، رویدادهای آنلاین به وجود آورید. این کار به شما کمک می کند تا از طریق مکالمات واقعی با افراد، اعتماد بیشتری به دست آورید.
53. مهمان رادیو شوید
اگر کسب و کار شما به صورت آفلاین فعالیت دارد، مهمان رادیو شوید و کسب و کار خود را به گوش آن‌ها برسانید.
54. کمک کردن به مشتریان فعلی
اگر به صورت آنلاین فعالیت دارید، احتمالاً مشتری‌های شما هم به همین صورت کار می کنند. می توانید با ترویج محصولات و خدمات آن‌ها در مقابل ترویج محصولات و خدمات خود توسط آن‌ها، به پیشرفت کسب و کارتان کمک کنید.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.