مقاله

چگونه احساسات خود را به روشی سالم بیان کنیم؟ - بخش 2

عکس: بادران

 ۴- در مورد موضوع صحبت کنید.
هنگامی که افراد در بیان احساسات خود با مشکل روبرو می شوند، صحبت کردن با خود و دیگران را تحقیرآمیز می دانند. اگر نمی دانید چه احساسی دارید، یا چه آرزویی دارید آن را برای دیگران توصیف کنید. بعلاوه، وقتی احساس کردید که احساسی در شما ایجاد می شود، یک مکان ساکت پیدا کنید و درباره آنها با خود حرف بزنید.

۵- احساسات خود را بنویسید.

ژورنالینگ یک روش عالی برای فهم و در نهایت ابراز احساسات است. در اینجا جاذبه ای وجود دارد، شما باید واژگان احساسی عینی بسازید تا بتوانید با دقت احساسات را توصیف کنید.
برای اینکه احساسات خود را یادداشت کنید، سعی کنید این کار را تا حد ممکن دقیق انجام دهید. دلیل این احساسات، نوع احساس شما و چگونگی کنترل آن را به خاطر بسپارید. احساسات منفی را ابراز نکنید. به جای آن، افکار را از زاویه ای مثبت مشاهده کرده و راه خود را ادامه دهید.

۶. ذهن آگاه و هوشیار داشته باشید.

ذهن آگاهی با احساسات مثبت بهتر کار می کند زیرا می توانید هیجان را کنترل کرده و نسبت به محیط اطراف خود آگاه باشید. برای احساسات منفی و صدمات، کمی متفاوت است. ذهن آگاهی فرایند مالکیت احساسات و دانستن زمان شروع احساسات است. به عنوان مثال این احساس، در چه وضعیت ذهنی ای اتفاق افتاده است؟ استرس داشته اید، خوشحال بوده اید یا وضعیت دیگری بود؟ توانایی ذهن آگاهی می تواند به شما کمک کند تا افکار و احساسات را به طور صحیح و مناسب هدایت کنید.

۷. اعتبار یابی احساسات خود را متوقف کنید.

همه ما در مقطعی این کار را انجام می دهیم. اگر در روشی که برای بیان احساسات خود انتخاب می کنید مطمئن باشید، جامعه در مورد شما قضاوت نمی کند. اگر اشتباه می کنید، آن را بپذیرید و دیگر به دنبال جمع کردن تایید دیگران برای احساسات خود نباشید.
به دنبال اعتباریابی بودن نشانه این است که شما نمی دانید چگونه احساسات خود را ابراز کنید. افرادی که به دنبال تأیید احساسات خود توسط دیگران هستند دچار آسیب می شوند و در هر مرحله از راه احساس نیاز به اطمینان و تایید می کنند. این ها احساسات شما هستند، بنابراین احساس راحتی کنید. فقط در این صورت است که آن را به سلامت درک کرده و بیان خواهید کرد.

۸. مرزهای سالم را تعیین کنید.

دانستن اینکه چه زمانی باید “نه” بگویید در بیان احساسات شما بسیار مهم است. هرگز احساس تکلیف نکنید که کاری را برای دیگری انجام دهید. محدودیت های خود را بشناسید. مرزها شما را تحت کنترل قرار می دهند و شما را قادر می سازند تا واقعیات اطرافتان را درک کنید.
به عنوان مثال، اگر شما فردی بسیار بازیگوشی باشید که خیلی راحت دوستان خود را در آغوش می گیرید یا خیلی زود صمیمی می شوید، قطعا در زمان عصبانیت نیز نمی توانید به طور واقعی عصبانی شوید.

۹. بیش از حد فکر کردن را متوقف کنید.

خنده دار است که چطور ما از احساسات مثبت غافل می شویم اما می توانیم یک فیلمنامه ۲ساعته درباره افکار و احساسات منفی بنویسیم؟ پس همه چیز در ذهن ماست، اکنون باید جلوی آن را بگیرید. فکر بیش از حد باعث مرگ یا وقایع منفی، انرژی شما را می گیرد و عملکرد شما را تحت تاثیر قرار می دهد. فکر بیش از حد سریعترین راه برای قرار گرفتن در یک مکان ناامن ذهنی است. این کار را نکنید، و از آن اجتناب کنید.

۱۰. توجیه نکنید و تسلیم نشوید.

در برهه ای از زندگی، همه در وضعیت عجیبی قرار گرفته ایم. اینکه چگونه مسیر خود را یافته ایم بسیار مهم است. تسلیم شدیم یا اشتباه دیگران را توجیه کردیم؟ در مواجهه با احساسات با خود رو راست باشید و سعی نکنید عقاید، ارزشها و نحوه تفکر صحیح را تغییر دهید.
 

راه هایی برای بیان احساسات سالم

اکنون که توانستیم احساسات خود را درک کنیم، زمان آن رسیده است که آنها را به درستی ابراز کنیم. مراحل فوق باعث ارتقاء هوش هیجانی شما می شود. هوش هیجانی توانایی تشخیص، کنترل و بیان سالم احساسات یا احساسات از طریق کانال مناسب است. در زیر روش هایی برای بیان صحیح احساسات وجود دارد که می توانید یاد بگیرید و بکار ببندید.

۱. ژورنالیسم

ما از ژورنال نویسی به عنوان راهی برای ایجاد یک ذهنیت قوی از نظر عاطفی و هیجانی یاد می کنیم. ژورنالیسم یک روش عالی برای بیان احساسات شما (هر نوع احساسی) است. ژورنالیسم به شما کمک می کند افکار و احساساتی که در سر و قلب شما سرکوب می شود، نوشته شود.
ژورنال نویسی کار سختی نیست. یک دفترچه داشته باشید و اتفاقاتی را که در طول روز اتفاق می افتد و اینکه چگونه احساس می کنید، حک کنید. این روش به شما امکان می دهد آگاهی عاطفی و هیجانی ایجاد کنید و روش هایی برای کنترل و غلبه بر احساساتی که شما را اذیت می کند، ابداع کنید.

۲. خشم

خشم یک احساس مشترک است که شیوه صحیح ابراز احساسا را آلوده می کند. با این حال، افرادی که این احساس را تجربه می کنند می خواهند ضربه بزنند، مشت بزنند یا احساسا خود را جسمانی کنند. خشم مانند یک نیروی انرژی است که می خواهد بیرون بیاید.
اگر در مطب دکتر عصبانی می شوید، به سرویس بهداشتی بروید و آب سرد به صورت خود بپاشید تا آرام شود. اگر در خانه هستید، به سالن بدن سازی بروید و ضربه بزنید و احساسات خود را از بین ببرید. وقتی آرام و خوشحال هستید، در مورد موضوع بحث کنید و سعی کنید در آینده از چنین شرایطی جلوگیری کنید.

۳. ترس

ترس انرژی طاقت فرسایی است که می خواهد تصمیمات ما را تحت تاثیر قرار دهد و ما را در سردرگمی غرق کند. احساسات مرتبط با ترس، احساس عدم موفقیت، عزت نفس پایین و اعتماد به نفس است. ترس باعث می شود که بیش از حد فکر کنید و سوال های زیادی بپرسید.
اگر در این وضعیت ذهنی هستید، احساس خود را با یک شخص مورد اعتماد در میان بگذارید. اگر دور از خانه زندگی می کنید، با والدین، ​​خواهر و برادر خود تماس بگیرید، به یاد داشته باشید فقط با کسی صحبت کنید که شما را قضاوت یا انتقاد نکند.

۴. درد و غم

سالم ترین راه این است که فریاد بزنید، گریه کنید، فریاد بزنید، فقط تخلیه کنید و آن را رها کنید. گریه با احساسات ناخوشایند به خوبی کار می کند. چه گریه را به تنهایی انتخاب کنید و چه در مقابل چشمان همه، وقتی جریان اشک و گریه کردن قطع شود احساس بهتری خواهید داشت.

0 اظهار نظر

لطفاً برای ارسال نظر وارد شوید.